Wednesday, January 4, 2012

Siapa Tokoh Syiah di dalam PAS?

Tokoh ini bersama sama Anwar Ibrahim menghadiri demonstrasi rampasan kedutaan Amerika di Bangunan AIA dengan membawa placard Syiah. Hari di mana tokoh ini ditabalkan sebagai Timbalan Presiden PAS dalam Muktamar PAS 2011 adalah hari di mana pengaruh Syiah secara rasminya diterima menjadi ugama anutan dalam PAS.

Perjuangan PAS banyak dipengaruhi oleh ideologi dan corak serta gaya pemimpin Syiah di Iran, Lebanon dan negera-negara lain.



Mat Sabu adalah pemuja gaya dan corak pimpinan Syiah seperti Ayatollah Khomeini dan Nasrullah pemimpin Hizbullah. Jika sudah memuja, maka secara sedikit demi sedikit corak pimpinan PAS akan dibawa ke arah itu.

Maka bermulalah atau suburlah rasa kebencian atau kemarahan kepada kumpulan yang tidak memihak kepada mereka. Ini yang dibawa oleh Syiah yang tidak mengiktiraf keislaman orang hatta sahabat nabi pun menjadi sasaran mereka.


Tidak heranlah jika PAS sewenang-wenang tidak mengiktiraf UMNO sebagai wadah perjuangan Islam dan pengikut UMNO sudahpun difatwakan menjadi bukan Islam. Inilah syiah yang telah ditiru oleh PAS dan telah menusuk masuk kedalam PAS dengan Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden. Rujukan lanjut di : KEDAH TIMES-pendokong-syiah-bersama-pas.


Berkenaan tokoh ini sila rujuk youtube pada minit 3.34 seterusnya


Pengaruh Syiah dalam PAS diakui Nik Abduh

Nik Abduh mengakui wujud Syiah dalam PAS


Mat Sabu Timbalan presiden PAS yang menyanjungi Imam Khomeini


gambar Imam Khomeini yang dijunjung semasa demonstrasi anjuran PAS


Pendakyah Syiah Hassan Askari hadir dalam ceramah PAS

Klinik As Syifa yang dipecahkan pelajar ganas ala Syiah di UPSI


Kecederaan Safwan melanggar cermin -apakah dia bentuk self flagelation yang selalu dibuat pengikut Syiah? Kenyataan kecederaan kendiri oleh Safwan dibuat oleh Timbalan Naib Chancelor UPSI di tunfaisal.tnc-pula-dedah-kisah-sebenar


Pengikut Syiah bermandikan darah setelah mereka memukul diri sendiri

Generasi baru Syiah dalam PAS -Khalid Ismath pelajar Undang Undang UiTM dan tunangnya hadir dalam demonstrasi PAS




Cara Mengenali Syiah

Syiah mempunyai  kecenderungan mencemuh dan mengutuk para sahabat Nabi r.hum. seperti Sayyidina Abu Bakar, Umar, Uthman dan lain-lain, bahkan lebih parah lagi melabelkan sahabat-sahabat tersebut sebagai munafiq dan kafir. Mereka melontarkan tuduhan bahawa sahabat menyembunyikan fakta-fakta penting agama dan juga menyelewengkan al-Quran. Mereka meragui kebenaran dan kesahihan ajaran Islam yang ada pada hari ini kerana ianya dibawa oleh sahabat Nabi s.a.w yang dikatakan munafik dan kafir dan sebagai alternatif mereka cuba menampilkan satu bentuk ajaran lain (Syiah) yang kononnya datang dari anak cucu Nabi s.a.w. (Ahlul bait)



SIAPAKAH SYI‘AH?

Syi‘ah ialah golongan yang mendakwa Sayyidina ‘Ali lebih utama daripada sahabat-sahabat lain dan mereka mengkafirkan kesemua sahabat kecuali beberapa orang sahaja. Inilah perkara pokok yang membezakan golongan Syi‘ah daripada golongan-golongan yang lain. Terdapat beberapa aliran di dalam Syi‘ah itu sendiri tetapi pada dasarnya masing-masing mempunyai konsep yang tersebut di atas iaitu mengkafirkan sahabat.

'

Implikasi Sekiranya Ajaran Syiah Menular di Malaysia:

Agama Islam: Asas-asas agama Islam seperti al-Quran dan Sunnah ditolak. Islam diberi gambaran yang buruk.

Kerajaan: Jatuhnya kerajaan seperti Iraq dan Iran. Umat Islam Ahlus Sunnah akan dizalimi, dianiayai dan didiskriminasi.

Ummah: Perpecahan, persengketaan malah pembunuhan akan berlaku di kalangan ummah.

Keluarga: Keruntuhan rumahtangga, perbalahan antara anggota keluarga dan lain-lain.



AMALAN-AMALAN DAN AJARAN SYI`AH YANG BERTENTANGAN DENGAN AGAMA DAN FITRAH MANUSIA (Bersumberkan Kitab-Kitab Syiah)
 
1) Imam Ja’far as-Sadiq berkata: “Pada tanah perkuburan Husain a.s. terdapat penawar daripada segala penyakit dan ia adalah ubat yang paling besar.” (Man La Yahdhuru al-Faqih j.2 hal. 600, Tahzib al-Ahkam j.2 hal. 26)
 
2) Abu Hasan a.s. berkata: “Aurat itu ada dua iaitu qubul (kemaluan) dan dubur, dubur ditutup oleh dua papan punggung, apabila telah ditutup kemaluan dan dua telurnya maka auratnya telahpun ditutup.” (Al-Furu’ min al-Kaafi j.6 hal.51, Tahzib al-Ahkam j.1 hal. 374)

3) Imam Hassan al-Askari berkata: “Sesungguhnya ibu-ibu kami tidak mengandungkan kami para imam di dalam perut mereka tetapi dipinggang dan kami dilahirkan bukan melalui rahim tetapi melalui paha sebelah kanan kerana kami adalah titisan cahaya Allah yang bersih dan dijauhkan daripada sebarang kotoran.” (Bihar al-Anwar j. 51 hal. 2, 13, dan 17, I`lam al-Wara hal. 394)
 
4) Khomeini berfatwa: “Mengikut pendapat yang kuat dan masyhur harus menyetubuhi isteri pada dubur walaupun hal itu tidak disukai.” (Tahrir al-Wasilah masalah ke 11 hal. 241)

5) Abu Hasan bertanya Ja’far as-Sadiq tentang menyewa faraj, meminjamnya dan menghadiahkan kepada sahabat-sahabat lalu beliau berkata: “Tidak mengapa.” (Al- Istibsar j. 3 hal. 141)
 
6) Memenuhi kehendak syahwat seperti meraba dengan penuh syahwat, memeluk, mengacukan kemaluan ke paha kanak-kanak termasuk ke paha bayi yang masih menyusu adalah diharuskan. (Khomeini, Tahrir al-Wasilah j. 2 hal. 216)

7) Tafsiran pelik Syi’ah antaranya ayat 19,20 surah ar-Rahman yang bermaksud: “Dia biarkan air dua laut (yang masin dan yang tawar) mengalir, sedang keduanya pula bertemu, Di antara keduanya ada penyekat yang memisahkannya, masing-masing tidak melampaui sempadannya”. Imam tafsir Syi’ah Ali bin Ibrahim al-Qummi menukilkan riwayat daripada Ja’far as-Sadiq, katanya: “Ali dan Fatimah adalah dua laut yang dalam salah satu tidak melampaui satu lagi”. (Tafsir al-Qummi jil. 2 hal.345)

TANDA-TANDA SESEORANG TELAH DIPENGARUHI / TERJEBAK DENGAN SYIAH

Ciri-ciri di bawah adalah sebahagian dari petanda seseorang yang menganut ajaran Syiah. Berwaspadalah jika anda dapati tanda-tanda sebegini ini tampak mula kelihatan pada orang-orang yang anda sayang.
 
1) Senantiasa memuja Sayyidina Ali dan melebihkan beliau daripada Sayyidina Abu Bakar & Umar

2) Memperlekeh dan memandang rendah kepada sahabat-sahabat Nabi s.a.w.
 
3) Sering menghimpunkan (jamak) sembahyang Zuhur bersama Asar dan Maghrib bersama Isya’ tanpa sebarang sebab.

4) Kaki tidak dibasuh ketika berwuduk sebaliknya hanya disapu sahaja.

5) Sujud di atas batu Karbala ketika solat.

6) Menepuk paha ketika memberi salam sesudah sembahyang.

7) Tidak mahu makan ikan yang tidak bersisik.

8) Melewatkan berbuka puasa sehingga hampir waktu Isya’.
 
9) Memarahi orang yang puasa Asyura.
 
10) Sering memperkatakan tentang keperluan kepada imam zaman ini (Imam Mahdi).

KALIMAH SYAHADAH SYIAH

"Tiada Tuhan Melainkan Allah, Muhammmad Pesuruh Alah, Ali Khalifah Yang Dilantik Oleh Allah, Khomeini Hujah Allah .."


Rujukan















2 comments:

akmalharith said...

Xtau plak sy aswj anti morsi.

Anonymous said...

saya ada membaca dan juga menonton banyak video mengenai syiah. persoalannya sekarang..cara golongan syiah menyebarkan ajarannya sangat sistematik di negara kita.bahkan majoriti besar orang islam ASWJ di negara kita sendiri tidak menyangka kita sudah berkawan dengan golongan syiah ini kerana mereka pandai bertaqiyyah.jadi kita yang pandai, sudah tahu tipu muslihat syiah jangan pula kita menuduh parti politik itu sesat atau menghalalkan syiah sedangkan pemimpin negara kita sendiri sibuk memperjuangkan duniawi daripada agama.tahukah anda bahawa northern region tanah melayu dulu penuh dengan sekolah pondok aliran wahabi?adakah anda tahu siapakah yang membetulkan akidah mereka semula?dan persoalannya sekarang di mana golongan yang lantang berkata tentang syiah berada?adakah hanya duduk bercakap sahaja tentang syiah atau mereka sibuk memerangi hauzah syiah di malaysia?
sila renungkan