Friday, October 29, 2010

Fitnah Wahhabi PAS terhadap Tok Guru Abdullah Samaah



"AS wahabi ta'sub habis hujjah lalu fitnah di tabur kpd al'alim al'allamah tuan guru hj abdullah bin sa'amah,pengasas pondok geting hafizohuLLAHu wa qaddasaLLAHusirrahu

Terkejut saya selepas pergi ke pondok tok ayah geting 7 mac 2010 lepas jam 10.30am ..saya diberitahu bahawa beberapa puak yg taksub menyebarkan surat2 layang memfitnah tok ayah Lah di tangga masjid As somadi..saya paparkan surat tersebut di blog ini spya diperlihat "kebajikan" puak2 yg taksub ini terhadap tok ayah lah yg telah berkhidmat lebih kurang 30tahun di pondoknya...kemudian drpd itu saya pergi berjumpa dgn tok guru haji lah dan kebetulan baba suf dan 2 syeikh dr pondok Pasir Tumboh ada bersama tok ayah membincangkan mslh ugama berkenaan dalil2 dan hujjah untuk menentang agama wahabiyyah mujassimah yg semakin menular diwaktu senja ini..."

yg benar

al fakir yg hina

leekubo@gmail.com
 
Lagi petikan dari link
http://www.facebook.com/home.php?#!/photo.php?fbid=127003580663322&set=a.123022154394798.13723.100000610413345&comments&pid=192144&id=100000610413345



Pasal Nik Aziz menjisimkan Allah dan campor tangan PAS Wahhabi memaksa guru halakah mengajar "Allah bertempat dan berjisim"serta Tok Guru UMNO (BN) yang mengekalkan Pembelajaran  Kitab Kuning

yang saya dukacita di kelantan ..apabila nik aziz dok mengajar tuhan dok sila atas aras....maka riuh rendah habis orang kampung... di geting ada kata ;;kenapa aras tu besar ke boleh lah...dalam mesyuarat guru halajah ...dia kata tu nabi ...gi naik langit jumpa dengan tuhan ..tidak ke tuhan dok langit...kawan saya kata...memang nabi dok langit ..tuhan tiada tempat.senyap majlis halakah...kemudian guru halakah dipanggil oleh ulama pas ...saya malas sebut siapa...suruh jelaskan kepada orang kampung tuhan dok atas atas...(guru halakah cerita...pening kepala dia..)...mubalig bn hok tak sir ke islam suruh mengajar kitab kuning...ini lah suasana di kelantan..ni lah padah pas dok mengekalkan mursidul am wahabi...nak buang guana sebab dia ketua..See More


Pasal Kesepakatan Tok Guru Ugama Kelantan menentang Fahaman Wahhabi Nik Aziz

 .Abuamir Aiman tok ayah ni...dulu di kenali ibrahim libya..kuat nya .saya masih ingat gambar ibrahim libya ditampal dipintu madrasah hok kayu...tapi selepas kematian tok guru hj abd rahman sungai durian...sekitar tahun 88..nik aziz dok mengeluarkan macan-...macan ..karut marut...lalu wujud gerakan pakatan antara ..tok guru abg lah sepa..ust khairi ..ust rahim (dari pasir tumbuh) dan tok ayah membersikan .najis-najis ni...rombongan ni pergi jumpa tok guru hok tua tua untuk mendapat pandangan..saperti hj nor boot ketereh..paling senior (tok guru kkpd hasbullah mufti kelantan) ..hj abd rahman wakaf bharu...hj hj abd rahman lubuh tapah(ayah tok guru hj lah)....saya pernah cerita dlm fb



No comments: