Friday, October 29, 2010

Hentikan Sebar Dakyah Sultan Muhammad V Berpehak Untuk Meraih Undi!

Sultan berada di atas sistem politik

Malaysia ialah sebuah negara yang mengamalkan demokrasi dan  Raja Berpelembagaan. Sultan  di Malaysia berada di atas sistem politik. Jika pemerintahan parti politik dipilih melalui pilihanraya, Kesultanan adalah pengimbang di mana ahli politik membuat polisi dan hanya akan diwartakan setelah mendapat perkenan Sultan di Dewan Undangan Negeri ataupon perkenan ke bawah DYMM Raja Raja Melayu dan Yang Di Pertuan Agong  di Parlimen.

Perbedaan ketara Sultan vs Nik Aziz

Keperihatinan Baginda Sultan dan sikap Baginda yang zuhud, mengambil berat hal ehwal rakyat telah dipergunakan sesetengah pehak bagi meraih undi. Saya pernah menulis mengenai Baginda Sultan Muhammad V disini
http://anakbukitgantang.blogspot.com/2010/10/ada-perjanjian-sulit-di-galas.html

Sultan Muhammad V selama ini tidak berpehak malah beliau Sultan yang zuhud dan diterapkan nilai Islam Ahlul Sunnah Wal Jamaah. Pembelajaran ugamanya meliputi pembelajaran ugama dari ulama pondok yang mengamalkan Kitab Kuning dari gurunya ialah Tok Guru Abdul Rahman Lubuk Tapah. Malah semenjak Tuan Guru Baginda meninggal, beranilah Nik Aziz mengeluarkan fatwa merapu merosakkan Islam.

Sikap Baginda Sultan yang sayangkan Perpaduan Umat Melayu Islam dan memuliakan Rasulullah serta menyambut Maulid Nabi ini jelas amat berbeda dengan Nik Aziz yang tidak memuliakan Maulidur Rasul , menghina Nabi Muhammad S.A.W  apatah lagi menggesa ke arah Perpaduan Melayu Islam.

Bukti penghinaan Nik Aziz dan menyamakan Maulid Nabi sebagai Krismas  bukti di sini
http://leekubo.blogspot.com/2010/10/tok-ayah-zid-kedai-lalat.html

http://www.4shared.com/video/-X8gpNaU/Maulid_Tandingi_Krismas.htm

http://www.4shared.com/video/LKrvHrKs/Rasulullah_Budak_Kampung.htm


Baginda Sultan Muhammad V amat sayangkan perpaduan orang Melayu dan pernah berucap mengenai Perpaduan Melayu Islam sempena Maulidur Rasul di PWTC pada 12 April 2008 di video ini

http://www.facebook.com/video/video.php?v=442915613115&ref=mf     atau


http://www.facebook.com/video/video.php?v=397131593115

Keprihatinan Baginda Sultan ke atas Perpaduan Umat Melayu Islam Dan Ugama Islam

Intipati ucapan Baginda yang menyentuh perpaduan Melayu, kesan sosio- ekonomi pasca PRU12, Perlembagaan Persekutuan dan Raja raja, hak orang Melayu dan ugama Islam serta kepentingan memuliakan Maulidur Rasul. Jelaslah bahawa dakyah pembangkang yang baginda memihak kepada PAS adalah salah seperti yang saya jelaskan dalam artikel terdahulu di sini.
 http://www.happysus.com/pdf/Ucapan%20Tg.%20Faris.pdf

Intipati titah Baginda   disini







No comments: