Saturday, December 4, 2010

Teguran terbuka kepada MP Bukit Gantang

Wahai Nizar Jamaluddin,

Bagaimanakah KPI kamu?

Apakah dengan berceramah di majlis kahwin dan menjadi penceramah tak bertauliah di Selangor kamu sudah menjalankan tugasmu di Bukit Gantang?

Orang Bukit Gantang di Trong banyak yang bergantung pada hasil getah dan pertanian. Dimanakah ladang rakyat untuk mereka?

Bagaimana dengan sekolah pondok yang banyak di Batu 8, 9, dan menuju ke Padang Rengas yang kamu anaktirikan berbanding dengan sekolah Cina semasa kamu menjadi Raja di Perak selama beberapa bulan?

Orang Bukit Gantang di Changkat Jering jelak dengan banjir yang melanda rumah setiap kali hujan lebat sebab jalan dibuat lebih tinggi dari aras rumah dan lomgkang pula lebih tinggi dari aluran air hujan. Kenapa kamu tak dengar keluhan mereka ?

Peniaga di Pekan Sehari Changkat Jering mengeluh hasil jualan makin merosot. Kenapa kamu tak dengar keluhan mereka?

Apakah kamu benar mendengar keluhan nelayan di Kuala Sepetang? Atau hanya bersiar siar dengan kereta four wheeler kamu?

Soalan kamu di Dewan Undangan Negeri amat memalukan! Apakah "ancak"  lebih penting dari naseb penduduk Bukit Gantang dan Paser Panjang? Nampaknya kemarau memanjang lah di Perak kalau begini sebab tiada keberkahan ke atas negeri kerana pemimpin sebegini

Seeeloknya kami tak akan undi lagi MP seperti ini untuk mewakili kami di peringkat Parlimen!

5 comments:

Anonymous said...

INILAH PADAH JIKA UNDI KITA YG BERHARGA DIBERI PADA ORG YG TAK SIHAT AKAL JADI WAKIL KITA...SIGILA INI JALAN SANA SINI SAJA KEJA DIA.

Anonymous said...

Wahai anak bukit gantang . . .Hakikatnya di bukit gantang tu letak 'KETAYAP PUTIH ' yang hancing bau kencing babi pun boleh menang kerusi palimen tau . . .so tak usah lah difikirkan sangat . . .

Megat Alam Gempita said...

Nizar akan kata

Woi akulah bekas MB Perak yg mencadangkan terowong jalan keretapi berkembar di Bukit Gantang. Kerana akulah deroyan Bukit Gantang berbuah lebat tahun ni kerana keberkatan kemenanganku.
Aku dan MP Taiping; Nga Kor Ming akan memastikan kawasan Larut Matang sentiasa hujan kerana keberkatan memilih Fuckatan. Kalau BN menang boleh ke mereka buat sepertiku...

Anakbukitgantang said...

Anon 852 pm-Padah mengundi kerana hasutan yang akan dikenang oleh kaum keluarga kami yang mengundi di Bukit Gantang

Anon 920 pm-Benar, penipuan yang sekarang dipertontonkan Allah aibnya berkat doa banyak wali, guru dan pelajar pondok di Bukit Gantang

Megat
Apabila manusia berlagak "Tuhan"...maka jadi hantulah dia

Anonymous said...

muka nizar macam cina kominis. jangan2 orang kominis buang dia kat bus stop. jumpa kat orang