Thursday, November 4, 2010

Puteri UMNO yang dipukul dalam wad ICU, Hospital Gua Musang

Saya dimaklumkan oleh petugas bagi Wanita UMNO yang bertugas di Galas bahawa seorang anggota Puteri UMNO sedang dalam KEADAAN KRITIKAL. Beliau sedang dirawat di Wad Intensive Care Unit, (ICU)Hospital Gua Musang, Kelantan.

Kecederaan teruk dialami oleh simangsa kerana dipukul dengan kayu pemegang bendera PAS.

Saya sebagai orang Islam, amat sedeh kerana yang membuat ini adalah "muslimah" PAS. BEGINIKAH CARANYA SEORANG MUSLIMAH BERKELAKUAN?

SEELOKNYA JUGA ELOK DIHENTIKAN PENGGUNAAN PERKATAAN ISLAM PADA NAMA PAS (PARTI ISLAM SEMALAYSIA) TERSEBUT KERANA KELAKUAN PENYOKONGNYA MASEH DI PERINGKAT  MAZMUMAH DAN DIKUASAI OLEH NAFSU AMMARRAH.

4 comments:

pink said...

Pas babi memang sial... sah2 ahli neraka!

Anonymous said...

aduhh...mcm manaa ni...ade tduhan dibayr rm250 semasa ngundi...(http://www.malaysiakini.com/news/147286).>>time line: 12.30pm...b'doa umno mng..hdup umno!!

Anonymous said...

pas...pas.... parti ajaran songsang

abu mohsein said...

Qom- Petang Selasa kelmarin, Ayatullah Jaafar Subhani dalam kuliah tafsir surah al-Hasyr di Madrasah 'Ali Fiqh mendedahkan, "Hanya orang yang tidak berpelajaran sahaja yang menganggap sahabat nabi bersikap adil dari awal sampai akhir hayat mereka, atau mengatakan riwayat daripada mereka itu muktabar. Meskipun Syiah memberi penghormatan kepada mereka, ini bukanlah alasan untuk menutup mata dan memuktabarkan riwayat daripada sahabat." Beliau menambah, tidak seperti fitnah yang tersebar luas, Syiah juga mengasihi mereka namun sebahagian pembohongan menuduh syiah mengkafirkan sahabat."

"Kekafiran dan keadilan adalah dua masalah entiti yang berbeza dan tidak boleh kedua-duanya dicampur adukkan. Pada pandangan Syiah dikalangan sahabat lebih dari 70 peratus mereka itu bertaqwa dan berlaku adil, namun sebilangan daripada mereka ada juga bersikap tidak adil. Tidak adil dan kafir sangat jauh bezanya."

"Bagaimana mungkin Syiah mengkafirkan semua sahabat sedangkan lebih 150 orang daripada kalangan mereka itu adalah pengikut Ali (as). Oleh itu hendaklah mereka yang membuat tuduhan itu takut kepada Allah dan tidak berdusta lagi." tambah beliau.

Berkenaan riwayat-riwayat Ahlusunnah seperti di dalam Sahih Bukhari beliau mengatakan, "Dalam kitab Sahih Bukhari sebahagian riwayat menunjukkan kemurtadan para sahabat. Syiah menganggap kemurtadan ini adalah berpaling dari kepimpinan, bukannya keluar dari Islam. Oleh itu barangsiapa yang membuat tuduhan liar terhadap Syiah, mereka itu dikira tidak berpelajaran."

Merujuk kepada beberapa peristiwa bersejarah tentang ketidak adilan sebahagian para sahabat, ulama tafsir ini menjelaskan, "Sejarah menunjukkan bahawa sahabat Nabi beberapa kali mengingkari baginda dan banyak ayat telah turun untuk memberi hidayat dan menghalang mereka dari kesesatan dan kefasikan yang mana teladan itu dapat disaksikan dalam surah al-Hasyr."

Ayatullah Subhani menegaskan, "Sebahagian khutbah Nabi dan peperangan setelah wafat baginda seperti perang Jamal, Nahrawan dan..... perkara ini membuktikan sebahagian para sahabat terjebak seperti apa yang dirisaukan baginda dan gugurlah keadilan dari mereka itu."

Menurut beliau lagi, "Allah (swt) mendifinisikan sifat dan ciri-ciri para sahabat di dalam berbagai ayat, namun jelas sekali definisi itu tidaklah meliputi semua sahabat namun kebanyakan daripada mereka termasuk di dalamnya."

"Maksud ayat-ayat seperti ini ialah sahabat hakiki yang memiliki sifat dan personaliti seperti ini sahaja, bukan bermaksud pakaian keadilan dan kesucian dibusanakan ke tubuh semua sahabat." menurut beliau lagi.