Friday, July 31, 2009

2 kematian, 1 rampasan dadah terbesar di Pulau Pinang dan pertambahan mendadak pusat hiburan di Selangor

Rampasan dadah terbesar di Lapangan Terbang Bayan Lepas. Bekalan Dadah itu, siapakah pengguna utamanya dan dimanakah ianya akan dipasarkan?


Saya melihat dengan penuh erti segala petunjuk yang diberikan Allah lewat ini.



Bermula dgn kematian Teoh, terbongkarnya penyalahgunaan kuasa untuk mendapatkan wang peruntukan yang diperuntukkan kepada rakyat melalui penyelewengan tender dan projek projek kecil di Selangor, inquest kematian dan pusat hiburan yang tumbuh bagaikan cendawan di negeri Selangor Darul Ehsan selepas PRU12 , iaitu selepas Pakatan Rakyat mengambil alih negeri tersebut hinggalah kepada rampasan dadah di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas, seolah olah adanya dalang dan orang dalam yang melindungi bajingan tersebut.Seolah olah negeri yang diketuai Pakatan Pembangkang menerajui satu Pakatan Kongsi Gelap! Rujuk rentetan peristiwa yang berlaku dan blog MP Wangsa Maju dan juga blog T4TBH!


Sejarah telah membuktikan bahawa negara Cina berjaya ditakluki Britain melalui Perang Candu. Perlu dingat ada perhubungan terus (direct correlation) antara pertambahan pusat-pusat hiburan dan penyalahagunaan dadah. Pertambahan pusat hiburan amat merosakkan anak bangsa kerana disitu juga dadah diedarkan secara berluasa. Peranan pusat hiburan masa kini tak ubah macam tea house di zaman feudal China yang mana ianya dijadikan tempat menularnya ketagihan candu di kalangan warga aristokrat, warga peniaga/pedagang hingga ke buruh kasar. Sudahnya China yang terkenal gagah dari segi ketenteraan kalah di tangan Britain. Malah isi utama pendamaian 2 negara ialah Britain dibenarkan berdagang candu ke China dan China pula membekalkan sutera dan teh!! Adakah sejarah hitam akan berulang di Malaysia?



Mutakhir, ADUN Permatang Pasir pula meninggal dunia. Satu lagi PRK.



Masihkan rakyat dibuai dek janji manis Kerajaan Negeri Pulau Pinang? Masihkan rakyat memilih PAS dan rakan sekongkolnya setelah satu persatu petunjuk dan kifarah Allah perturunkan di negeri -negeri Pakatan Rakyat?



Dari segi isu setempat pula, adakah isu Kg Buah Pala akan terus memeningkan kepala LGE? Pendedahan media masa bahawasanya dokumen pemindahmilikan tanah hanya berlangsung secara tergesa gesa selepas PRU12? Iaitu bilamana DAP /Pakatan Rakyat membentuk Kerajaan Negeri Pulau Pinang selepas 12 Mac 2008.



Adakah mesej pengundi Melayu di Bukit Gantang dan Manek Urai akan dimaterialisasikan di Permatang Pasir?



Doa saya di pagi Syaaban yang mulia ialah semoga umat Islam sedar bahawa setiap rentetan peristiwa yang berlaku, adalah petunjuk dari Allah Yang Maha Kuasa. La Haulawala Quwata Illa Billah Hil Alyil Adzim . Wassalam.

No comments: