Thursday, August 14, 2014

KJ Populist akan "fire" DAPster?

Di ruang pejabat KJ yang ekslusif di Kementerian Belia Dan Sukan KJ duduk termenung. Laporan indeks polulariti pemimpin politik yang didapati dari Merdeka Centre menunjukkan tahap popularity KJ turun sejak Sukan Komanwel di UK





KJ cuba mencari cari isu agar dia kekal dalam lime light. Tambahan lagi sekarang hero paling popular seantaro Malaya ialah Khalid Ibrahim

Khalid Ibrahim jadi sangat popular setelah dia membuat siri "Dawn Raid" kedua dengan memecat semua EXCO DAP dan PKR .

Orang Melayu yang fed up dengan sikap mengalah Najib (bukan UMNO yer) dan sikap  ikut telunjuk DAP PAS akhirnya ketemu seorang hero Melayu berdarah Bugis yang menebus maruah bangsa dengan tindakan liciknya mengalahkan DAP- Tambahan lagi belum ada pemimpin Melayu sejak Tun M bersara dari dunia politik yang boleh menewaskan Lim anak beranak dari DAP sebelum ini.

KJ berfikir kalau dia boleh ikut Langkah FIRE/PECAT Khalid Ibrahim tentu dia jadi popular juga.

KJ mencari cari satu DAPster yang boleh dia pecat...dan dia terfikir dia mempunyai seorang DAPSter sebagai Setiausaha Akhbarnya. KJ  memandang muka Setiausaha Akhbarnya ...."Regina setuju tak kalau saya pecat kamu ?"

Ini adalah scenario analysis yang dibayangkan....apakah akan jadi kenyataan???

4 comments:

Anonymous said...

Serupa macam 'can I fuck you'.

Anonymous said...

apa hang dok merepek meraban ni??????????

Unknown said...

Salam Saudara , saya orang baru . Tolong share link blog saya http://bunyilaangau.blogspot.com/ .
Terima kasih !

Unknown said...

Di hutan semenyih banyak beruk berkeliaran. Bolehlah KJ pecat beruk tu supaya tak mengganggu orang ramai. Suruh beruk tu balik hutan atau bawa beruk tu ke kawasannya di negri sembilan biar omaknya bela.

KJ 10Q.