Monday, April 22, 2013

Perang saraf di Putrajaya.- Ku Nan vs Husam round 1

Bagi saya penduduk Putrajaya yang pernah terlibat secara langsung mentadbir bandaraya ini selama 7 tahun saya rasa pertembungan kali ini adalah paling sengit.
 
Sengit sebab kali ini Ku Nan (Tengku Adnan Mansor) dapat saingan yang besar juga. Sungguhpun saingan ini. Husam Musa, diimport dari Kelantan dan bermasalah dari segi lambakan projek tak berjalan  di negeri kelahirannya, namun ia tak boleh dipandang enteng.
 
Hampir 3 dekad politik indokrinasi Syiah dilaksanakan di Kelantan, telah melahirkan pengikut politik zombie- saya katakan zombie kerana mereka telah membuang segala aqal dan logik untuk berfikir. Malah sifat assobiyah mereka tersangat kuat . Waima bagi pengikut PAS bukan calon yang mereka pilih tapi jenama party. Malah kalau diletak seekor kambing Janmapari yang tak boleh berfikir tapi bercop PAS pon mereka sanggup undi sebagai wakil rakyat mereka ;p.
 
Namun pada hemat saya Barisan Nasional tetap mempunyai kelebihan kerana mempunyai insight tentang pemikiran dan gaya mengundi Penduduk Putrajaya.
 
PAS melancarkan perang saraf mereka dari Desa Pinggiran Putra yang terletak di dalam Majlis Perbandaran  KAJANG, Selangor. Alangkan anehnya juga bilamana satu satunya jalan shortcut dari Putrajaya ke Desa Pinggiran Putra perlu melalui Presint 20 atau Taman Selatan. Husam yang terkenal dengan projek Batu Asasnya di Kelantan kali ini terkedu kerana Taman Selatan juga adalah kawasan perkuburan. Seolah petunjuk memberitahu bahawa Batu Asas politik yang bakal diletakkan di Putrajaya ialah Batu Nisan!
Photo
Siapa Husam?
 
Mari kita lihat perang saraf yang dilakukan oleh kedua dua belah pihak.
 
Cara PAS meletakkan perang saraf ialah dengan menebarkan makalah di atas kereta di satu satunya  Pasar Awam di  Presint 8. Mungkin  pengarah strategik PAS yang berada di luar Putrajaya juga mensasarkan orang luar ! 
 
Pendedahan dari sumber dalaman PAS!
 
 
UMNO Putrajaya pula menebarkan bendera Barisan Nasional di semua projek Perumahan Awam dan ada satu lagi kejutan. .....Siapa Husam Musa yang sebenarnya dari sumber dalaman PAS!
 
Persoalan kini timbul apakah Husam Musa diletakkan di Putrajaya kerana dia adalah LIABILITI kepada PAS Kelantan kerana perbuatan silamnya yang angkuh terhadap KDYMM Sultan Kelantan dan juga kerana dia penghulu Anwarinas dalam PAS!

 Umum mengetahui Husamlah batu penghalang perpaduan umat Islam yang diterajui Hadi Awang dan Ustaz Nasya. Apakah kali ini penduduk Putrajaya akan dapat korban kambing janmapari?
 
Nak baca lagi pendedahan panas ini kena jadi PENDUDUK PUTRAJAYA bukan sekadar duduk di Pinggiran Putrajaya.....
 
P/S hanya penduduk yang beralamat di Putrajaya dan berdaftar dengan SPR boleh mengundi.....kita saksikan episod ni seterusnya
 
 

13 comments:

Anonymous said...

P-125 PUTRAJAYA: MARI KITA BERSATU & BERUBAH!

Umat melayu yang beriman TETAP menolak sekular asobiah UMNO. Mereka dokong politik Islam yang syumul, PAS!

KECUALI melayu yang ragu2 terhadap hukum hakam & janji Allah dan melayu yang materialistik yang tamakkan habuan duniawi walaupun bercanggah dengan perintah Allah saja yang masih mengharap & menjilat habuan daki2 kotoran UMNO!

Melayu2 dan mereka2 yang pengecut ini sangat takut dengan "kuasa" UMNO mengenai jawatan & rezeki hidup mereka... Melayu bacul ini tunduk setuju dengan segala penyelewengan, salahguna kuasa dan korupsi pemimpin2 elit UMNO. Bahkan sesetengah mereka bersubahat dengan puak2 UMNO menyeleweng dan menipu hak / harta rakyat!

Apa nak ditakut dengan adnan mansor, jika rakyat bersatu menolak dia dan UMNO!
Masa itu kita adili setiap skandal, manipulasi & konspirasi oleh lanun2 UMNO ini!

PRU13:

RAKYAT bersatu & bersama untuk PERUBAHAN TOTAL tolak politik jahat kotor UMNO/BN!

RAKYAT bersatu dan bersama UNDI calon2 MP PAS/PR!

Anonymous said...

Bakal MP Putrajaya yang berkualiti....


HUSAM MUSA seorang aktivis Islamis yang berprinsip, gentlemen dan berwibawa sememang dia lebih layak memimpin ummah & rakyat yang yang educated di Putra jaya berbanding Mafia UMNO Adnan mansor yang berwatak angkoh dan samseng itu....

pru13.. seluruh rakyat undi calon MP PAS/PR! .. bersama kerajaan pusat yang baru @ kerajaan pusat PR!

Anonymous said...

Pas lelong Putrajaya -- Sekiranya menang pilihan raya akan datang - Fadzil Noor

KANGAR 7 Julai 1999- Presiden Pas, Datuk Fadzil Noor berkata, parti itu akan melelong pusat pentadbiran Kerajaan Persekutuan, Putrajaya kepada raja-raja yang terkaya di seluruh dunia jika Pas menang dalam pilihan raya umum akan datang.

Sementara projek-projek lain yang dianggap sebagai projek mega pula, menurut beliau, akan disewakan.

''Pas akan berusaha mendapatkan raja-raja yang terkaya di seluruh dunia untuk membeli dan menyewa pusat pentadbiran Putrajaya, terutamanya kediaman rasmi Perdana Menteri, dan projek-projek lain yang membazir,'' katanya dalam ceramah politik di Kampung Surau, Utan Aji dekat sini malam tadi.

Menurutnya, projek-projek lain yang dianggap membazir itu ialah litar Formula 1 dan bangunan Balai Seni Negara serta kemudahan jet dan helikopter.

''Kalau Pas memerintah, kita beri biasiswa kepada pelajar sama ada dalam atau luar negara. Bila orang tanya di mana nak cari duit, (kita akan beritahu) sebenarnya duit bertimbun.

''Duit bina istana ada, duit bina mahligai ada, duit beli jet ada, duit beli helikopter ada, buat litar Formula I ada, buat bangunan Balai Seni Negara beratus juta ada, tapi apa ada untuk biasiswa.

''Kita tidak mahu membazir, kita nak lelong. Kita cari mana-mana raja yang kaya di dunia untuk disewakan,'' katanya.

Fadzil menuduh kerajaan mengabaikan keperluan penting untuk rakyat seperti menyediakan biasiswa, sebaliknya membelanjakan sejumlah wang bagi membangunkan projek-projek membazir.

Selain itu, beliau mendakwa kerajaan Barisan Nasional melalui Badan Pencegah Rasuah (BPR) sedang menyiasat seorang pemimpin Pas di Kelantan atas dakwaan rasuah.

Menurut Fadzil, kerajaan akan menggunakan agensi-agensi seperti itu dan polis bagi tujuan membuat rekaan tuduhan rasuah serta menangkap pemimpin Pas terbabit.

Katanya, beliau baru sahaja mendapat maklumat berhubung perkara tersebut dan mendedahkannya supaya ahli-ahli Pas tidak terkejut dengan kejadian itu kelak.

Anonymous said...

P-125 PUTRAJAYA: MARI KITA BERSATU & BERUBAH!

Umat melayu yang beriman TETAP menolak akan menolak PAs sebab bersekongkol dgn sekular DAP dan PKR..

Prinsip islam syumul telah digadaikan oleh PAS dengan tidak mengiktiraf negara islam dan hudud seperti mana yg dipersetujui melalui perjanjian syaithan mereka dalam buku jingay ...

PAS mengiktiraf pemimpin GAY, penyokong LGBT, menggadai kalimah Allah, menolak perpaduan sesama islam.

PAS harus ditolak dan dihukum...

Anonymous said...

pakatan rakyat yg PAS didalamnya adalah pakatan yg tak berdaftar

Mereka menipu rakyat !!!!

Siapa yg akan jadi PM masih tak tahu lagi...

DAP kat Anwar dan pernah kata org bukan melayu pun boleh jadi PM
PAS kata hadi
PKR kata Anwar

Siapa???

Kepada pengikut PAS yg dah berkarat otak sbb hari hari baca harakah, kenapa tak bantah DAP sebab mencalonkan Anwar jadi PM...

sedangkan dlm konsep kerjasama dgn bukan islam melalui tahaluf siyasi, PAS mesti jadi ketua dan pemimpin dlm pakatan tersebut..


Anonymous said...

PAS sekarang diperkuda DAP

Hinggakan sanggup menggadai parti untuk diguna dan dicemar oleh DAP..
Tapi bagi pemimpin PAS yg tak guna akal atau pendek akal, mereka gembira...

DAP fikir jauh, PAS tak guna akal. Atau kata lain BODOH

Anonymous said...

kalau DAP guna lambang PAS...

Apa akan jadi??

Org DAP guna lambang PAS akan menang banyak dan jumlahnay akan melebihi jumlah org PAS sendiri.

contoh dlm PRU 12, majoriti parlimen ialah PKR. tapi sebab ramau MP PKR keluar parti, DAP jadi majoriti...PAS paling sikit biarpun bertanding lebih byk kerusi dari DAP...

Siapa yg bodoh???? PAS

Anonymous said...

Adalah Parti PAS yg macam ni nak memerintah negara????

Tahaluf Siayasi apa yg dia pakai???

Bukannya jadi pemimpin dlm pakatan , tapi jadi pak turut dan kadang kadang jadi tukang cuci taik yg PKR/DAP berak dimerata tempat....

Anonymous said...

Kalau benar nak tegakkan islam, kalau benar nak laksanakan islam yg shumul, semua org islam perlu bersatu dibawah parti yg kuat...

Siapa parti yg kuat?? UMNO

PAS berlu bekerjasma dgn UMNO utk melaksanakan islam yg syumul..

Bukannya dgn DAP yg terang terang tolak islam dan PKR yg pemimpinnya rosak moral, penyokong LGBT, seoarng GAY, pengamal pleurisma agama dan menggadai kalaimah allah..

Fikirkanlah dgn hati yg bersih ..
Siapa musuh kita yg sebenanrnya..

PAS is dead
Hidup BN & UMNO

Anonymous said...

alahhh.....meniaga kambing pon rogiii.....

ada ati nak jadi mentri kewangan...ekekekekek

berangann blehh laa husammm oii...

Anonymous said...

BRO,ARITU AKU G ALAMANDA,ADE DUA ORG MACAI PAS DTG BAGI KAD..AKU INGAT DIA NK BG APE,AKU PUN AMBIK LA..BILA PEGANG KAD TU,ADA GAMBAR HUSAM..AKU TERUS PERONYOK KAD TU..AKU CAMPAK JE KT DLM KERETA MAINAN BUDAK2 YG KENA MSUK DUIT TU..MUNGKIN DIA TGK BINI AKU PAKAI STOKIN & TUTUP AURAT KOT..DIA INGAT YG PAKAI MUSLIMAH SMUA ORG PAS..SILAP BESAR LA..ORG2 UMNO KALAU NK BUAT BAIK TAK SUKA MENUNJUK2 MCM ORG PAS..ORG PAS HANYA GUNAKAN AGAMA UTK KEPENTINGAN POLITIK..

Anakbukitgantang said...

Banyak komen yang saya dapat- saya setuju dengan Anon April 24 7:36 am, saya juga muslimah dan pakai jubah tapi saya akan menilai sebuah party berdasarkan past performace dan bagaimana efektif party itu menangani isu isu melibatkan agama Islam ie isu kalimah Allah et al..tak semstinya muslimah akan sokong PAS, dan tak semestinay yang sokong UMNO tu jahil ugamanya.....

Anonymous said...

orang putrajaya harus menolak calon import yang punya banyak masalah dan jangan lupa banyak juga projek husam x menjadi di kelantan.tindakan meletakan husam di putrajaya hanya kerana mereka yakin undi org2 kelantan akan memihak pada mereka..bulatkan tekat dan usir husam dari putrajaya..maruah pas sudah tercemar apabila memebenaran 2 calon bukan islam bertanding menggunakan lambang pas..nama parti islam tapi yang bertanding bukan islam???