Monday, July 11, 2011

BERSIH-pandangan ikhlas seorang pakcik tua depan Sogo

Saya tahu bagaimana anggota (polis) bekerja, ada peraturannya. Itukah yang dipanggil BERSIH. Kau (pendemo BERSIH) bawa senjata YDP Agong pon takut, saya pon takut.




"Aku tak dapat pandang kiblat dengan duit engkau. Islam bertamadun di Malaysia (jadi) jangan dinyahtamadun (Islam). Aku hanya pengembara di dunia ini. Tak payah bagi duit pada aku. Aku hanya buat ini untuk Islam. "


3 comments:

Anonymous said...

Orang tua ni lebih mulia dari Nuar Al-Juburi... syabas pakcik

Anonymous said...

terima kasih pak cik, dari cara cakap pak cik nampaknya pak cik orang berilmu dan tahu apa yang pakcik cakap, mungkin nasib pak cik jadi macam ni, anak anak muda sedarlah kamu dan amati lah kata kata pakcik ni,.. terima kasih pakcik

Anonymous said...

orang melayu yang susah biasanya akan sokong kerajaan kerana tak tau apa yang patut dia minta dari kerajaan. orang tiada apa, tak tau kemewahan, sederhana kehidupan , dia akan rasa apa yang dia ada dah cukup. TAPI orang melayu kaya, mewah, senang dan ada pelajaran sikit, bukan main menentang kerajaan. kerja dia komen saja seolah dia tak cukup serba serbi, terutama student U yang biasanya masuk U pun atas limpah kurnia, kerana kelulusan sangat ciput. orang macam ni tak pernah sedar diri. balik kampung belagak pandai, walhal kelulusan pun bawah dari 2 pointer. tau menyibuk, bukan nak belajar untuk memajukan bangsa dan negara. memalukan. bukan nak mempertahankan negara dari musuh luar, sebaliknya dia yang jadi musuh negara.