Wednesday, December 16, 2009

bertuahlah mereka yang diberi petunjuk oleh Allah

Tersentap!

Itulah reaksi pertama saya bila membaca berita cubaan rampasan kuasa yang cuba dibuat oleh Pakatan Rakyat semasa mesyuarat Kelulusan Budget 2010 pada 14 Disember 2009 (malam selasa)

Cara tersebut terlalu kotor dan licik dan tak sewajarnya dilakukan oleh orang-orang yang pernah melaungkan keihlasan memperjuangkan Islam!

Dan akhirnya tindakan cepat MP BN yang datang beramai-ramai lewat malam dapat melawan dengan majoriti undi sebanyak 3 sahaja ( 66 mengundi setuju berbanding 63 mengundi menentang)

Nah jadi kita lihat sekarang tindakan diversion dengan sengaja melengah-lengahkan masa dengan soalan yang remeh temeh sehingga lewat malam adalah adengan drama yang ada plotnya- bahawasanya pembangkang berharap bahawa keadaan itu menyebabkan MP BN yang ada tugasan lain meninggalkan dewan kerana lewat malam dan rancangan rampasan kuasa mereka berjaya .


..........................................................................

Umum mengetahui bahawa Pakatan Rakyat tidak jemu-jemu dengan projek rampasan kuasanya, dari 16 September 2008 yang gagal sehingga kepada 14 Disember 2009 yang juga gagal.

Apa yang belum mereka ketahui bahawa rancangan tidak beretika ini tidak akan diizinkan dan diredhai Allah.

Antara nama-nama yang disebut-sebut oleh blogger PAS sebagai "penyebab" kegagalan rampasan kuasa tersebut adalah

1- Mahfuz Omar-Pokok Sena
2-Taib Azamudden-Baling
3-Dr. Mujahid Yusuf Rawa-MP Parit Buntar
4-Dr. Hatta Ramli-Kuala Krai
5-Dr. Che Rosli Che Mat-Hulu Langat

Rujukan nama -nama tersebut diambil di sini http://bloglistpolitik.blogspot.com/2009/12/siasat-ambil-tindakan-displin-terhadap.html

Saya sebenarnya menyeru semua orang Melayu dan berugama Islam yang berfikir untuk melihat dengan mata hati apakah mereka wajar mereka ini dicop sebagai pengkhianat atau mereka wajar dinamakan penyelamat?

Bagi saya jika kita meneliti kecelaruan yang berlaku dalam PAS dan kewujudan dua team, di manakah mereka ini ditempat? Mereka ini adalah dibawah Team Ulama dalam PAS!

Lihat pula sejarah Taib Azzimudden, beliau berani menegakkan kebenaran ugama Islam dengan memberikan takrifan makna dan perletakan yang betul kepada nama "Allah" semasa perbahasan dalam Parlimen semasa ada cubaan untuk membuka ekslusif nama "Allah" kepada penyiaran akhbar bukan Islam...

Bahawa sanya beliau sependapat dengan Mufti Perak Tan Sri Harussani dalam hal ini menunjukkan beliau lebih mengutamakan kesucian Islam berbanding parti wajar dihargai disini.

Sepatutnya itulah pendirian yang wajar diambil oleh semua orang Islam di Malaysia..iaitu mengutamakan perjuangan Islam dan mempertahankan kesucian ugama Islam yang telah diletakkan sebagai Ugama Rasmi Negara dalam Perlembagaan Malaysia.!

Oleh itu, tindakan hendak mendisiplinkan mereka oleh PAS adalah tidak wajar kerana 5 MP PAS ini sebenarnya orang -orang yang telah diberikan petunjuk oleh Allah untuk sama-sama mepertahankan ugama Islam dan kedudukan bangsa "MIM " Melayu sebagai peneraju kepimpinan Malaysia bersama-sama pemimpin Barisan Nasional!

Sudah tiba masanya juga untuk umat Islam di Malaysia bersatu, tolakkan sifat menyokong parti kerana sikap itu akan menyebabkan umat Islam berpecah dan Malaysia dirampas oleh puak munafikun yang amat dominan dalam Pakatan Rakyat.

Doa umat Islam di Malaysia dan Nusantara yang memohon keselamatan dan kesejahteraan umat Islam sedang dimakbulkan Allah.

Semoga dengan kedatangan Awal Muharram ini, umat Islam di Nusantara mengambil kesempatan berdoa untuk kesejahteraan ummah......bersatulah dibawah satu panji-panji Islam.....tolak sifat kepartian yang menyebabkan kesucian ugama Islam tergadai.

No comments: