Saturday, June 22, 2013

Cara solat Yahudi dgn cara peserta Black 505 solat sama

Lihat imam dan beberapa peserta Black 505 meletakkan tangan di dada- sama seperti solat Yahudi. Ini jelas menunjukkan mereka berfikrah WAHHABI!
Cara solat Yahudi meletakkan tangan di dada sama dengan cara solat Wahhabi


Jangan lupa Wahhabi dan Syiahlah pembelot yang bekerjasama dengan musuh Islam untuk  meruntuhkan Empayar Islam Uthmaniyah dan memecahkan Empayar  Islam kepada Negara yang kecil dan  lemah spt Jordan, Palestine (kini sebahagian besar buminya dijajah Yahudi). Yahudi dan Amerika serta Negara besar Eropah lainnya meletakkan pemimpin Syiah memerintah Syria. Setelah tidak puas hati dengan pemerintah Islam ASWJ Amerika dan sekutunya Yahudi membuat kacau di , Iraq , Tunisia, Libya dan Mesir. Maka terjadilah  Arab Spring dan dengan mudah mereka  meletakkan Wahhabi iaitu sekutu mereka memerintah Mesir, Tunisia . Sementara Saddam Hussein pula mati digantung oleh seorang Syiah.
 
Hadis riwayat Ibnu Abbas ra. ia berkata:
Rasulullah saw. bersabda: Barang siapa yang tidak menyukai sesuatu pada pemimpinnya, maka hendaklah ia bersabar. Karena sesungguhnya siapa yang memisahkan diri dari jemaah walau sejengkal lalu ia mati, maka kematiannya adalah kematian jahiliah. (Shahih Muslim No.3438)
 
Mungkin peserta Black 505 lupa bahawa Rakyat wajib mentaati pemimpin dan mempertahankannya bukan memeranginya
 
Hadis riwayat Abu Hurairah ra.:
Dari Nabi saw. beliau bersabda: Sesungguhnya seorang pemimpin itu merupakan perisai, rakyat akan berperang di belakang serta berlindung dengannya. Bila ia memerintah untuk takwa kepada Allah azza wa jalla serta bertindak adil, maka ia akan memperoleh pahala. Namun bila ia memerintah dengan selainnya, maka ia akan mendapatkan akibatnya. (Shahih Muslim No.3428)
 
Hadis riwayat Ibnu Umar ra.:
Dari Nabi saw. beliau bersabda: Kewajiban seorang muslim adalah mendengar dan taat dalam melakukan perintah yang disukai atau pun tidak disukai, kecuali bila diperintahkan melakukan maksiat. Bila dia diperintah melakukan maksiat, maka tidak ada kewajiban untuk mendengar serta taat. (Shahih Muslim No.3423)
 
 
 
 

5 comments:

Talhah said...

perlu di tambah bahawa:-

Pemimpin/Pemerintah Malaysia sebagai persekutuan ialah Yang di Pertuan Agung yakni Baginda memerintah BUKAN dalam kapasiti individu tetapi sebagai wakil kepada Majlis Raja-Raja Melayu.

Pemerintah/Pemimpin bagi Negara-Negara yang bersekutu membentuk Malaysia pula ialah para Sultan melainkan NEgara-NEGARA yang tidak bersultan yang mana di perintah oleh YDPA dalam kapasiti sama dalam perkara 1 di atas.

Perdana Menteri BUKAN pemimpin apatah lagi pemerintah MAlaysia melainkan beliau hanya KETUA kepada PENTADBIRAN KERAJAAN. Dalam perkara PM NAjib beliau hanya pemimpin UMNO dan barisan nasional. DAlam bahasa mudah NAJIB hanyalah makan gaji untuk mentadbir dan menguruselia KERAJAAN (macam ketua Darjah/MAcam seorang pengurus jugaklah.)

Nota:- Najib ialah HEAD of GOVERNMENT. MAlangnya GOVERNMENT telah di salah terjemah kepada kerajaan. Government BUKAN bermaksud KERAJAAN. Government kata akar ialah TADBIR/govern. MAka Government ialah PENTADBIRAN. MAKA HEAD OF GOVERNMENT ialah KETUA PENTADBIRAN bukannya KETUA KERAJAAN. KETUA KERAJAAN MAlaysia ialah YDPA.

Maka ketaatan yang di sebut di dalam hadis di atas merujuk kepada SULTAN-SULTAN MELAYU bukannya PENTADBIRAN NAJIB dan BARISAN NASIONAL.

Akan tetapi kita haruslah menyatakan ketaatan kita kepada PEMERINTAH (Majlis Raja-Raja) yang telah memberi perkenan di atas PENTADBIR (yang mentadbir bagi pihak Majlis Raja-raja) yang mana para pentadbir ini TELAH DI CALONKAN oleh Ahli-ahli Parlimen yang mana Ahli PARLIMEN pula dipilih oleh rakyat. Rakyat tidak pernah memilih/mengundi Pentadbir. (seperti calon Presiden di USA). Pentadbir di Malaysia dipilih oleh AHli PArlimen.

Majlis RAJA-RAJA telah berkenan atas pilihan Barisan Nasional.

Barisan NAsioanal pula di calonkan oleh rakyat. (Rakyat mengundi bukan untuk memilih/melantik Pentadbir tetapi mengundi untuk mencalonkan Ahli Parlimen untuk di perkenankan oleh Majlis Raja-Raja.) MAka taatlah Raja-raja Melayu di atas pilihan mereka.

Malaysia bukan AMERIKA. Di sini tidak ada KERAJAAN RAKYAT.

Anakbukitgantang said...

Itulah yg dimaksudkan-jika lihat posting saya yg terdahulu bahawasanya Najib hanya menerima AMANAH sebagai Perdana Menteri dari YDP Agong

Agong adalah pemerintah Islam-maka sangat berdosa mereka yg tidak mentaati pemimpin Islam dan tidak mengikut Quran, Hadis, Ijmak Ulama dan Qiyas


Hadis Sahih Bukhari dan Hadis Muslim sangat menekankan KETAATAN PADA PEMIMPIN sila rujuk Bab PEMERINTAHAN dalam Hadis.Wassalam

Anonymous said...

Cakap sampai berbuih mulut pun bangsa Melayu tetap tak akan faham...memang otak orang Melayu ni ada bebal sikit.

Anonymous said...

apa la ko admin wat malu je...bab ni dlam fekah pun ade bahas....kaji dlu sblum post satu2 mende... ko tgk care solat byk mne dlm ilmu fekah...

Anakbukitgantang said...

Anon June 23 jam 12.18 Bab Solat bukan sahaja bab feqah-kalau AKIDAH Tak Betul- Wahhabi dan Syiah- Solat termasuklah amal ibadah lain dan nikah kawen tak diterima

Saya minta ANON belajar ugama lagi -esp bab Tauhid -wassalam