Thursday, December 20, 2012

21 Disember 2012 -Kiamat itu hanya dalam pengetahuan Allah

Heboh diperkatakan pada 21 Disember 2012 akan berlaku penjajaran planet planet. Penerangan Falak Online di SINI

Gambar dari Falak Online-tidak akan berlaku penjajaran planet pada tarikh itu

Soalan- Apakah akan berlaku penjajaran planet pada 21 Disember 2012?
 
No such a thing!(tidak akan berlaku apa apa)
 
Malah, kalau kita periksa dan kira kedudukan Matahari, Bumi dan Pusat Galaksi pada tarikh atas, Matahari akan berada hampir 6 darjah JAUH dari titik Pusat Galaksi.
6 Darjah tu = 12 KALI Diameter Matahari (bila kita lihat matahari di langit).
Kalau sejajar, dah pasti ia TEPAT berada 0 Darjah dari Titik Pusat Galaksi tu.
 
Ikuti penjelasan Pusat Pembangunan Pondok Berhad berkenaan kiamat pula  di SINI


Rakyat di beberapa negara sudah panik dengan kepercayaan bahawa dunia akan kiamat Jumaat ini (21/12/2012). Mereka percaya pengiraan kalendar masyarakat Maya, sebuah tamadun Mesoamerika ribuan tahun lalu yang terkenal dengan seni bina, sistem matematik dan astronomi, akan berhenti pada 21 Disember ini.
 
Sebenarnya, orang Maya tidak pernah meramalkan tarikh kiamat. Kepercayaan ini bermula 46 tahun lalu apabila Dr Michael Coe, seorang pakar tamadun Maya, menyatakan bahawa pengakhiran kalendar Maya mungkin mencetuskan Armageddon, seperti disebut dalam kitab Injil. Sejak kenyataan itu, ada orang mempercayai ke tahap menjadi fanatik. Ada yang percaya sebuah planet atau komet akan melanggar bumi atau diserang makhluk asing.
 
Walaupun NASA menyangkal teori ini, ada orang Amerika yang menyediakan rumah perlindungan bawah tanah untuk menangkis nyalaan solar dan radiasi. Di Rusia, ramai mula menyimpan bekalan makanan dan keperluan utama hinggakan Perdana Menteri Dmitry Medvedev terpaksa membuat pengumuman untuk meredakan keadaan.

Kita orang Islam percaya hari kiamat adalah rahsia ALLAH SWT. Hatta Nabi Muhammad SAW pun tidak tahu bilakah kiamat akan berlaku.
Dalam Surah Al-A’raf, ayat 187 bermaksud: “Mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad) tentang hari kiamat: Bilakah masa datangnya?
 
Katakanlah: Sesungguhnya pengetahuan mengenainya hanyalah ada di sisi Tuhanku, tidak ada sesiapa pun yang dapat menerangkan kedatangannya pada waktunya melainkan Dia. (Huru-hara) hari kiamat itu amatlah berat (menggerunkan makhluk-makhluk yang ada) di langit dan di bumi; ia tidak datang kepada kamu melainkan secara mengejut.

Mereka bertanya kepadamu seolah-olah engkau sedia mengetahuinya. Katakanlah: Sesungguhnya pengetahuan mengenai hari kiamat itu adalah di sisi ALLAH, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui.”
 
Selanjutnya, sabda Rasulullah SAW, “Hari kiamat tidak akan berlaku hinggalah harta benda melimpah ruah kemudian timbulnya bermacam fitnah dan banyaknya berlaku al-Harj. Sahabat bertanya Baginda: Apakah al-Harj itu wahai Rasulullah? Baginda menjawab: Pembunuhan! Pembunuhan! Pembunuhan! Sebanyak tiga kali.” (Riwayat Ibnu Majah)
 
Kita wajib mempercayai hari kiamat. Malah kita telah diberikan tanda-tanda akan berlaku kiamat. Ayat 7 Surah Al-Hajj bermaksud: “Dan bahawa sesungguhnya hari kiamat itu tetap akan datang, tidak ada sebarang syak padanya dan bahawa sesungguhnya ALLAH akan membangkitkan (menghidupkan semula) orang-orang di dalam kubur.”

Daripada Anas RA katanya: “Akan kusampaikan kepadamu sebuah hadis yang tidak akan disampaikan orang kepadamu sepeninggalanku.
Saya mendengar Rasulullah SAW bersabda: “Antara tanda-tanda kiamat ialah: berkurangnya ilmu, meratanya kebodohan, berlakunya (merebaknya) perzinaan dan banyaknya perempuan serta sedikitnya lelaki sehingga bagi 50 perempuan hanya seorang pengawalnya.
Rasulullah SAW telah menjenguk kepada kami semasa kami sedang ingat-mengingati satu sama lain, lalu Baginda SAW bertanya: “Apa yang kamu ingat mengingatkan itu?”
 
Kami menjawab: ”Kami mengingati perihal hari kiamat dan saat berlakunya”; Nabi SAW bersabda: “Sesungguhnya saat kiamat tidak akan berlaku melainkan setelah kamu melihat sebelumnya 10 alamat.” Lalu Baginda SAW menyebut alamat atau tanda-tanda itu iaitu: Asap, Dajal (orang yang menyembunyi dan mengubah keadaan perkara-perkara yang benar dengan perkataan dustanya atau perbuatan sihirnya) Dabbatul-Ardh, terbit matahari dari pihak masuknya (dari pihak barat), turunnya Nabi Isa anak Mariam, dan Ya’juj wa Ma’juj.”
 
Antara tanda-tanda kecil kiamat ialah ramainya pembohong besar (Sahih Muslim), ramainya saksi palsu (HR Ahmad), orang bodoh dan hina mendapat kedudukan terhormat (HR At-Tabrani), ramai orang soleh meninggal dunia (HR Ahmad) dan sikap orang Muslimin yang memberikan salam kepada orang yang dikenali sahaja (HR Ahmad).
 
Juga apabila bulan sabit kelihatan besar (HR At-Tabrani), penaklukan Baitulmaqdis (Sahih Bukhari) dan apabila negara Arab menjadi padang rumput dan sungai (Sahih Muslim).




Kesemua tanda kecil ini telah pun berlaku. Kelak menyusul pula tanda-tanda besar kiamat.


 
Hendaklah kita sama-sama mengambil iktibar. Jadikanlah al-Quran dan Hadis sebagai rujukan utama perkara-perkara yang berkaitan dengan akidah.

2 comments:

Anonymous said...

korang perkara macam ni pun nak percaya. Kalau melibatkan nama Nostradamus maananya itu kerja yahudi la tu, adalah kerja besar yang nak dibuatnya. Kalau manusia satu dunia dah kelam kabut tentu lah snang dia nak bom Iran ke atau Mekah ke, kan dlam filem dia dah cerita.

Anonymous said...

Time untuk anjing kurap yahudi 4 action!
Hati2 semua.