Wednesday, June 27, 2012

Pengaruh Wahhabi dalam PAS -tulisan Manjung Mari yang mengecam Ustaz Zamihan

 
Susulan pendedahan saya berkenaan pengaruh Syeikh Qubt yang radikal dalam Ikhwan Muslimin dan PAS- Keterlibatan pemimpin PAS  yang menyebarkan fikrah sesat Syeikh Qubt adalah dari peringkat pemimpin seperti berikut:
1- "Fadzil Noor  yang pernah mengajar kitab Arab 'Fi Dzilallil Quran' [Karya Syed Qutb] di Markas PAS Kedah,
2-Abdul Hadi mengajar buku 'Ma’allim Fit Thariq' [Karya Syed Qutb] di Terengganu
3- Nik Aziz Abdul Aziz dengan buku-buku [Fiqh Sunnah karya Syed Sabiq] di Kelantan,
4- Yusuf Rawa tidak ketinggalan menyebarkan Ajaran Quthubiyah kepada masyarakat awam di Malaysia"
-sumber  Blog PAS vs PAS
Hari ini PAS semakin berkuasa di Malaysia setelah menang 22  kerusi Parlimen, membentuk Kerajaan Negeri di  Kelantan dan Kedah sementara di  Selangor dan Pulau Pinang PAS maseh berupaya menyebarkan dakyah Wahhabi dan Syiah kerana menjadi rakan kongsi Pakatan  selepas PRU12. Di Perak pengaruh PAS dan penyebaran ajaran Wahhabi maseh banyak almaklum Perak pernah dijajah rejim Wahhabi ini selama 11 bulan selepas PRU12.


Apakah impak pemikiran Syeikh Qubt dan kesesatan Wahhabi terhadap umat Islam di Malaysia? PAS telah berjaya mendokrinasi  pemikiran rakyat Malaysia yang jahil ugama bahawa bahawa "PAS adalah ugama dan ugama adalah PAS" sejak dari TASKI. Bahaya akidah umat Islam diselewengkan semakin besar-oleh itu saya menyeru semua umat Islam yang sayangkan ugama Islam supaya bersatu di bawah 2 kalimah syahadah ( dan  tanpa mengira batas politik).
Ikuti tulisan Ustaz Mohd Hanif di blog Aqidatul Tanzih iaitu blog kepunyaan Ustaz Zamihan Al-  Ghairi seorang pejuang Islam ASWJ dan mantan pegawai JAKIM yang kini berkhidmat di KDN.


Pada 14 April 2012, Sabtu telah berlangsungnya siri ceramah Al-Fadhil Ustaz Hj Zamihan al-Ghari di Masjid Daerah Manjung yang dihadiri oleh ribuan jemaah. Kupasan demi kupasan tentang penyelewengan ajaran Wahhabiy, Syiah dan Hizbut Tahrir dibentangkan agar umat Islam tidak mendekati ajaran-ajaran yang menyeleweng ini. Alhamdulillah, dengan kekuatan yang dianugerahkan oleh Allah swt, maka segala penyampaian untuk menegakkan yang haq dan membenteras ajaran-ajaran yang bathil dapat disempurnakan dengan baik sekali.

Sebagaimana lazimnya, sebelum bertolak ke Manjung untuk sesi ceramah, Al-Fadhil Ustaz Zamihan al-Ghari akan ada blog-blog penyokong Wahhabiy tegar dan mereka yang jahil dalam memahami isu Aqidah akan menyerang Al-Fadhil Ustaz Zamihan di blog-blog mereka.
Salah satunya penulis blog yang pengecut, bersembunyi di sebalik nama manjungmari.blogspot. yang nama sebenarnya ialah Mohd Desa Bin Ahmad akan menulis dengan kata-kata tohmahan dan fitnah terhadap sesiapa sahaja yang menyatakan kebenaran tentang Aqidah dan menyanggah kata-kata bathil dari pemimpin kesayangannya di blognya yang penuh dengan fitnah jahat.
Mohd Desa Bin Ahmad @ Manjung Mari.

Inilah dia wajah yang konon-kononnya berjuang untuk Islam tetapi tidak kenal Aqidah Islam yang sebenarnya. Maka tidak hairanlah, sebelum ini Mohd Desa menyerang Ustaz Kazim Elias, Ustaz Abu Syafiq dan Ustaz Zamihan al-Ghari sendiri di dalam blognya tetapi menjadi kecut apabila hadir dalam ceramah yang diadakan.

Sumber dari sebuah blog Taiping Mali mendedahkan kebiadapan penulis blog Manjung Mari ini yang turut menyerang peribadi pemimpin-pemimpin Negara kerana beliau gagal dalam mendapatkan habuan kontrak untuk menjadi kontraktor di Pengkalan Tentera Laut, Lumut Perak.

Inilah dia sikap orang yang kecewa kerana nak mendapatkan habuan duniawi sehingga sanggup menjadi alat memecahkan kesatuan umat Islam yang ada.Kepada Mohd Desa Bin Ahmad @ Manjung Mari, nasihat saya, janganlah jadi manusia yang pengecut, menulis di blog kamu setelah semuanya berakhir tetapi tidak berani tampil dan bangkit untuk berhujah secara berilmiah dan beradab dalam majlis ceramah yang diadakan.


-Sumber   Ustaz Mohd Hanif

3 comments:

Anonymous said...

Ahli khariah Surau Madah fasa 1 A Seri Manjung meluat tengok Mat Desa dengan perangai nya...ke hulu ke hilir dgn Camera nya...! orang macam ni kalau ramai dalam masyarakat habis berpecah belah orang melayu.

anak kg manjoi said...

kpd kerajaan malaysia..apa lagi tangkap la dan haramkan pas mcm ayah pin dan arqam..takut apa..berani krn benar..dah terang dah..

Anonymous said...

Manjungmari@mat desa kepala butuh.
Komen2 yang diibaratkan seperti menyumbat butuhnya kedalam mulut sendiri.
manusia dajjal berwajah islam.
Berbicara ugama seperti seorang ulamak.
Sama spt n.najis dan hadi.
Berimamkan aljuburi.
Berguru dgn DAPIGS lahanat.