Wednesday, November 3, 2010

Antara Wayang Cina, Main Puteri dan Janji Dajjal Ke "Syurga"

Assalammualaikum. Bismillah Hir Rahman Nir Rahim.

Cukuplah video dan gambar memperlihatkan agenda akhir zaman Dajjal serta agennya/ Wahhabi di sini saya paparkan.


Janji Ke "Syurga" Nik Aziz pada 21/8.2009


Isu masuk syurga: Transkrip kenyataan Nik Aziz


KUALA LUMPUR 20 Ogos – TV3 malam ini menyiarkan rakaman audio Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika sidang akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos lalu.


Berikut ialah transkrip rakaman audio yang disiarkan oleh Buletin Utama:


‘‘Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO.


‘‘Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar.’’


Pesanan Ulama Pondok Tok Guru Abdullah Samaah Dan Persatuan Ulama Pondok  Malaysia pula di sini



Kembalinya tokoh-tokoh ini ke rahmatullah telah memberi ruang dan peluang Nik Abdul Aziz bin Nik Mat untuk kembali agresif dengan agenda pembaharuannya (Islam liberalisasi untuk mewahhabikan umat Islam di Malaysia). Maka tidak hairanlah Tuan Guru Hj Abdullah bin Sa’amah, Madrasah An-Najmiah, Kg Geting, Tumpat, Kelantan telah meluahkan perasaannya yang mewakili suara hati guru-guru pondok di Kelantan bahawa [1]:-


“Penentangan saya terhadap kelompok (Wahhabi) ini bermula sejak tahun 1987 apabila seorang pemimpinnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyatakan sifat 20 Allah SWT direka oleh Greek dan Yunani. Bagaimanapun saya mendiamkan diri kerana berpegang kepada dasar parti itu yang kononnya memperjuangkan Islam. Kami golongan pondok sebenarnya dibuai oleh PAS sejak negara mencapai kemerdekaan, mereka menyebarkan dakyah kononnya UMNO sengaja tidak melaksanakan hukum Islam walaupun telah diberikan kebebasan 100 peratus oleh British, Namun selepas berkali-kali melihat dan mendengar kenyataan yang dibuat oleh Nik Abdul Aziz biar yang bertentangan dengan ajaran Ahli Sunnah wal-Jamaah biar pun telah ditegur, ia mula membuka mata saya. Kami ahli Persatuan Pondok seMalaysia beberapa kali telah menasihati beliau tetapi tidak diendahkan. Baginya apa yang penting pembaharuan dalam agama (meliberalisasikan Islam supaya lebih Wahhabi yang mana menyamai ugama kaum Yahudi) perlu diteruskan walaupun umat Islam berpecah.”


13. Nik Abdul Aziz bin Nik Mat dengan tegas mempertahankan pendiriannya tentang Sifat 20[2] dengan merujuk kepada beberapa buah kitab, khususnya kitab karangan Syed Sabiq[3] yang sealiran dengan manhaz Ibn Taimiyyah dan Ibn Qayyim (Ibn Tamiyyah dihukum sesat dan kufur oleh Fatwa Al Azhar dan Majlis Fatwa Malaysia menghukum Wahhabi kufur). Pendapat ini turut disokong oleh Dr Mohd Asri bin Zainal Abidin.[4] Maka tidak hairanlah, Tuan Guru Hj Abdullah bin Sa’amah sepertimana yang pernah dilakukan rakan-rakan seperjuangan terdahulu, terpaksa tampil sebagai imam perang yang berjuang bagi membawa PAS Kelantan kembali ke landasan ASWJ walaupun beliau bukanlah ulama pondok yang terbaik untuk melakukannya – beliau dikenali ramai sebagai seorang yang kerah keng dan gedebe.[5] Perjuangan menentang pengaruh kaum muda dalam PAS turut berlaku di lain-lain negeri. Rujukan lanjut artikel ini di sini http://leekubo.blogspot.com/

Komen Penulis

Saya teringat Dajjal  di akhir zaman menawarkan syurga yang sebenarnya neraka di tangan kanan dan neraka yang sebenarnya syurga di tangan kirinya-Apakah kita sedang melihat representasi Dajjal oleh agen Dajjal / Fahaman Wahhabi disini?

Hadis berkenaan Dajjal disini -Dari Abi Umamah Al-Bahiliy, beliau berkata:


"Rasululah s.a.w telah berkhutbah di hadapan kami. Dalam khutbahnya itu Baginda banyak menyentuh masalah Dajjal. Baginda telah bersabda:


"Sesungguhnya tidak ada fitnah(kerosakan) di muka bumi yang paling hebat selain daripada fitnah yang dibawa oleh Dajjal. Setiap Nabi yang diutus oleh Allah SWT ada mengingatkan kaumnya tentang Dajjal. Aku adalah nabi yang terakhir sedangkan kamu adalah umat yang terakhir."


Dajjal itu tidak mustahil datang pada generasi(angkatan) kamu. Seandainya dia datang sedangkan aku masih ada ditengah-tengah kamu, maka aku adalah sebagai pembela bagi setiap mukmin.Kalau dia datang sesudah kematianku, maka setiap orang menjaga dirinya.

Dan sebenarnya Allah SWT akan menjaga orang-orang mukmin. Dajjal itu akan datang nanti dari satu tempat antara Syam dan Iraq. Dan mempengaruhi manusia dengan begitu cepat sekali. Wahai hamba Allah, wahai manusia, tetaplah kamu. Di sini akan saya terangkan kepada kamu ciri-ciri Dajjal, yang belum diterangkan oleh nabi-nabi sebelumku kepada umatnya.


"Pada mulanya nanti Dajjal itu mengaku dirinya sebagai nabi. Ingatlah, tidak ada lagi nabi sesudah aku. Setelah itu nanti dia mengaku sebagai Tuhan. Ingatlah bahawa Tuhan yang benar tidak mungkin kamu lihat sebelum kamu mati. Dajjal itu cacat matanya sedangkan Allah SWT tidak cacat, bahkan tidak sama dengan baharu. Dan juga di antara dua mata Dajjal itu tertulis KAFIR, yang dapat dibaca oleh setiap mukmin yang pandai membaca atau buta huruf."


"Di antara fitnah Dajjal itu juga dia membawa syurga dan neraka. Nerakanya itu sebenarnya syurga sedangkan syurganya itu neraka, yakni panas.Sesiapa di antara kamu yang disiksanya dengan nerakanya, hendaklah dia meminta pertolongan kepada Allah dan hendaklah dia membaca pangkal surah Al-Kahfi, maka nerakanya itu akan sejuk sebagaimana api yang membakar Nabi Ibrahim itu menjadi sejuk."


Berkenaan BN yang di Fitnah sebagai sesat dan merosakkan umat Islam pula lihatlah gambar dan perhatikan perbedaan dan  perbandingan usaha BN/UMNO  membina ummah Islam yang sehat dan menjauhi najis dadah berbanding liberalisasi ugama yg menjauhkan umat Islam seperti dalam artikel di atas di negeri Perak, Penang, Selangor (yang dikuasai PAS dan PR)
DI LINK      http://www.youtube.com/watch?v=CDklDpN0HQE&feature=player_embedded             ATAU VIDEO DI BAWAH

No comments: