Wednesday, July 7, 2010

Kenapa Wahhabi berusaha agar umat Islam lalai

Salam dan Bismillah Hir Rahman Nirr Rahim

Agak lama juga ya saya tidak update blog kerana sibuk  di facebook menangani  isu Wahhabi.

Mengenai Wahabi dan ciri cirinya, penerangannya telah saya terangkan di link saya terdahulu yang banyak saya kutip dari blog  Aqidatul Tanzih, Takaza, Tahu, Faham dan Amal serta Jom Faham. Selain itu saya amat bersyukur kerana berpeluang menjadi mureed beberapa orang  guru ugama pondok serta bermuzakarah dengan rakan rakan yang senantiasa mengingatkan temannya. Sesungguhnya ilmu Allah itu amat luas, dan berusahalah mencari guru yang murshid supaya ilmu yang didapati itu bersanad serta bertali arus sehingga kepada Rasulullah S.A.W.
..............................................................
Tuduh menuduh di facebook

Terlalu banyak tuduh menuduh dalam Facebook mengenai Wahabi sekarang. Saya mengambil langkah untuk berjaga jaga kerana dalam gawat kita berperang mungkin kita tersalah langkah dan membuat fitnah.

Apapon jika sudah ada bukti yang jelas, maka kita boleh mengutarakannya sebagai peringatan kepada saudara seIslam yang lain.

Apatahlagi dalam kita menjalani liku liku hidup ini, kita tak akan dapat lari dari melakukan kesalahan.
 Taubat dan Istigfar senantiasa perlu dibuat agar diri kita tidak terhijab dari rahsia Allah yang diberikan kepada hamba Nya yang terpilih.

....................................................................
3 Video Wahhabi


Diutarakan 3 video menarik Sejarah Wahabi dan Rahsia amalan umat Islam yang cuba dihapuskan oleh Wahhabi. Sesungguhnya Wahhabi musuh nyata umat Islam kerana cuba menjauhkan umat Islam dari beribadah yang sebenarnya.

Pelajari jua rahsia dzikir dan panduan beribadah dan beramal yang dinamakan jalan  "Tarekah". Selain itu pelajari juga apa itu  "tenaga Ruh" dan bagaimana ianya boleh di aktivasikan.

Akhir sekali perhatikan ciri ciri Wahabi dan apa halangan mereka dari berselawat ke atas Nabi, semulia-mulia makhluk Illahi sehingga kepada larangan Wahhabi ke atas Maulid Nabi dan bacaan Yassin.

Video 1


Video 2


Video 3



No comments: