Tuesday, October 6, 2009

Jangan Jadikan Mutiara Air Mata Yang Mengalir di Pulau Pinang Mengalir di Bagan Pinang!

Petikan ini diambil dari komen terhadap artikel Mutiara Pulau Pinang di AIDC Forum. Komen dipetik dari seorang pembaca "nt2anwar" yang membongkar kepincangan urustadbir kerajaan DAP di Pulau Pinang.



Adalah diharapkan artikel ini menjadi iktibar kepada semua umat Islam yang sayangkan bumi bertuah ini. Semoga pembaca sedar banyak perkara sebenarnya at stake apabila menyokong Pakatan Rakyat yang didokongi DAP.



Semoga artikel ini menyedarkan semua pembaca taktik Tsun Tzu yang dipraktikkan DAP iaitu to lure the Emperor to cross a river, Fool him first into a boat..............ingatlah disebalik kata kata dan perbuatan "manis mulut" pemimpin DAP mempermainkan ayat Al Quran dan mengambil hati orang Melayu Islam semasa PRU12 dan PRK, tersemat satu agenda jahat untuk menjadikan Melayu Islam di Pulau Pinang sebagai warga kelas kedua. BACALAH SETERUSNYA PETIKAN INI:-



seorang penulis yang bergelar dirinya "nt2anwar" menjawab komen dalam AIDC Forum dan secara tak langsung mengemukakan permasalahan Melayu Pulau Pinang masakini ..............



1- Perkampungan Melayu Pulau Pinang nak dirobohkan - komen penulis -kampung tersebut berusia 300 tahun dan berada dalam kawasan parlimen di Permatang Pauh, apa peranan Penasihat PKR?



2-Ahli Majlis Tertinggi Majlis Perbandaran Seberang Perai dipecat sebab bantah perlantikan YDP MPSP -komen penulis kenapa orang berbangsa Melayu dipecat dan kenapa keras sangat hukuman? Kenapa tak pecat sekali Jeff Oii, Staff Kanan Ketua Menteri yang mengeluarkan kenyataan Jemaah Islamiah sebagai pertubuhan pengganas? Di mana aplikasi Akta Hasutan disini?



3-Minuman keras disediakan dalam majlis rasmi Kerajaan Negeri Pulau Pinang- komen penulis di mana kuasa PAS membantah dan janji nak laksanakan hukum hudud disini?


4-Ketua Menteri desak exco Tanah dipegang oleh Ketua Menteri sendiri-Komen penulis-adakah ini nak ulang tayang peranan Singapore Housing Development Board yang mengagihkan kepadatan penduduk Melayu di merata tempat atas alasan perpaduan supaya tidak ada kawasan majoriti Melayu yang boleh menjadi satu ancaman bersuara dan mempunyai kuasa politik di Singapura?


5-Campur tangan Ketua Menteri dalam pengagihan wang zakat dan janji palsu Pakatan Rakyat semasa PRK Permatang Pasir- komen penulis adakah wang zakat nak dijadikan wang pembangunan bagi membiayai perbelanjaan negeri? Kini telah sah bahaya Yang DiPertuan Agong sebenarnya telah memperkenankan orang lain untuk menjadi YDP MAIPP dan perkara ini telah diputuskan sebelum PRK Permatang Pasir lagi- rujuk berita mengenai perkara tersebut dalam akhbar Utusan dan Berita Harian keluaran 5 dan 6 Oct 2009! Kenapakan perkenan Agong sengaja disorok dari pengetahuan umum semasa PRK Permatang Pasir? Rakyat Melayu di Permatang Pasir ditipu lagi!



6-Dimaklumkan sejumlah 140 ekar tanah di Pondok Upeh, Balik Pulau (satu kawasan penempatan Melayu dan tanah tersebut Tanah Rezab Melayu ) dirampas untuk dijadikan kawasan Universiti Ala Nanyang di Singapura-komen penulis- kenapa digunakan Tanah Rezab Melayu? Kenapa tidak ditambak kawasan persisiran pantai yang mana telah dibuat dan dibina pusat membeli belah dan kawasan penempatan kelas menengah dan atasan? Ataupun kenapa tak guna pulau kecil seperti Pulau Jerjak?



7-Terlalu banyak rumah urut, premis arak dan pusat hiburan-komen penulis-kenapa Pihak Berkuasa Tempatan terlibat tidak buat apa apa penguatkuasaan? Pegawai PBT dah kena gag order ker? Kenapa PAS tak bising dalam hal ini? PAS pun kena gag order juga ker?





8-Masjid Jalan Kelawei dilaporkan lambat disiapkan. Sementara itu banyak gereja dan kuil telah mengatasi tahap progress pembangunan masjid tersebut. Komen penulis- kenapa satu projek rumah ibadah Islam boleh jadi lambat disiapkan dan projek rumah ibadat ugama lain boleh disiapkan lebih cepat?

9-Dilaporkan Tender Perolehan dibuka seluas luasnya tanpa sekatan dan kontraktor Bumiputera /Melayu merana kerana ianya dibolot oleh kontraktor bukan Bumiputera. Komen penulis- jika DAP membawa slogan kesamarataan pembahagian hasil kekayaan negara dan mendokong Affirmative Action yang menjurus kepada pembahagian sama rata hasil makmur Malaysia melalui polisi Dasar Pembangunan Negara ( yang menggantikan DEB) maka kenapa kontraktor Bumiputera yang kurang daya saing tidak diasingkan dalam satu projek khas seperti yang dibuat oleh Kementerian Wilayah Persekutuan? Malah Kementerian tersebut juga membuka peluang sama rata kepada kontraktor kecil kelas F bukan Bumiputera di Wilayah Persekutuan. Dimanakah keadilan yang diperjuangkan oleh DAP dan PKR?


10- Ketua Menteri Pulau Pinang telah meluluskan Syarat Tukar Status Tanah Pertanian kepada Tanah Perkuburan walaupun 30% kawasan kubur telah didominasi oleh kubur Cina-Komen penulis orang Islam Melayu Pulau Pinang kini tersepit kerana kekurangan tanah kubur Islam

11-Warga Emas Melayu yang mendaftar untuk bantuan diberikan hanya 10 g beras sahaja- Komen penulis- undi DAP /PR dan dapat 10 g beras- murahnya harga kesetian Melayu Pulau Pinang pada bangsa dan ugama Islam!

12-Gerai Penjaja Kecil Melayu Pulau Pinang dikenakan tindakan penguatkuasaan oleh PBT-komen penulis- aiikkk? tegas pulak disini? Isu arak dan rumah urut yang berluasa tak tegaspun!

Sebenarnya banyak lagi pendedahan yang akan dibuat oleh insan yang bergelar nt2anwar....saksikan pendedahannnya dalam AIDC Forum dan jengoklah blog Mutiara Melayu Pulau Pinang

Ingatlah dalam manis, kita ditikam dari belakang. Semua dasar dan polisi yang mengubah dan merosakkan agihan kekayaan negara dibuat dalam masa kurang dari 2 tahun berkuasa.

Mungkin DAP dan Melayu yang menyokong DAP dah lupa peristiwa 13 Mei 1969 dan rusuhan kaum di Indonesia lewat 1998 terjadi kerana tak keseimbangan agihan kekayaan. Hari ini usaha murni Tun Razak dan Tun Mahathir telah dimusnahkan dalam masa 2 tahun. Untuk kembali Bumiputera memegang ekuiti sebanyak 19 peratus dalam hartanah/perusahan dan perniagaan Malaysia mengambil masa 30 tahun...dan senang sangat dimusnahkan dalam tempoh tak sampai 2 tahun bila DAP memerintah Pulau Pinang.

Kepada rakyat di Bagan Pinang...jangan leka ditipu oleh janji ke syurga sehingga akhirnya anda tersungkur di pintu syurga. Gunalah kuasa undi anda dengan hati hati supaya Kerajaan Melayu Islam Beraja yang didokong oleh UMNO dalam BN di Malaysia terus kekal berkuasa di Malaysia hendaknya. InsyaAllah.

7 comments:

Anakbukitgantang said...

Saya setuju pendapat menjadikan perasuah sebagai pemimpin adalah liability pada mana mana party- Oleh itu mari kita siasat

1- Laporan Bersumpah Bekas Naib Gabenor Bank Negara terhadap harta RM 3 Bilion Anwar

2- kes rasuah DAP yg menyebabkan terbunuhnya Teoh Beng Hock

3- Kes penyalahgunaan kuasa ADUN Kelantan dan harta yang banyak oleh Husam, ADUN Melor dan TGNA

4-Pembalakan di Kedah yg melibatkan Menteri Besar Kedah

5- Kes Fairuz dan rasuah DAP di Pulau Pinang

6-Kes rasuah di Selangor

7-Saman Nallakarupan terhadap Anwar

8-Kes kenapa kes liwat Anwar ditangguh berkali kali- mungkin ada hakim di rasuah kot


SAMA RATA, SAMA TINDAKAN, BARU ADIL

konek said...

Polis = Melayu = Rasuah
Askar = Melayu = Panglima2 bodoh
Bank = Melayu = Jadi kuli
Hospital = Melayu = Balaci untuk doktor india hahahahaha…
Sekolah = Melayu = Bodoh2 belaka (nasib baik ada cikgu india dan cina)
Sistem Kehakiman = Melayu = Senang dibeli (anne VK Lingam juga control badut2 melayu kapiaq hahahahaha)

YOU GO AND EAT SHIT!!!
YOU HAVE NEVER IMPROVE YOUR BRAIN AND STILL EAT SHIT
You scumbag..........were really have no brain, the head is full of tahi
Dey subsidize melayu kapiaq mother fucker, why are you bucking like anjing kurap lol…lol…lol…lol…lol…hahahahaha…

ruyom said...

Malay history start from Parameswara who escape from Indonesia and settle in Melaka. During his time, Laksamana Cheng Ho visit Melaka seven times.

Melaka need the protection of the China from the invasion of the Siamese. Without Cheng Ho, there won't be malay history, instead you have Siam history.

I pity Malaysian Muslims, you probably are the least free people in this world! Even Indonesian Muslims are allowed to practice apostasy when they become adults!

miya said...

Bodoh punya melayu babi……….

Baik balik ke tanah melayu la. We are natives of Sabah and Sarawak land - buat apa kamu punya orang datang sini menjajah kita oh?

Kita tak suka kamu orang datang sini mengorek sumber petroleum tanah kita - this Sabah and Sarawak land not belongs to your malays.

Get out from Sabah and Sarawak la!

Bodoh melayu babi!

kentanjim said...

Malaysians must wake up now and kick BN out from the federal government. If Malaysians dreaming about BN can change, it will be a disaster for Malaysia. I don't want to mention all the wrongdoings of BN - it will be a long list that this page will never able to feed in.

vesewe said...

At first UMNO lost grounds to PAS. Then UMNO lost grounds to PKR and now it is losing grounds to DAP! Looks like UMNO will be an "empty" vessel by GE13!

Anakbukitgantang said...

Dear readers,

Is that all? Beware of what you said because it shows your mentality.

In sufism, be graceful to enemy, but be always cautious.

I do hope that you realise that there is no way to politics based on racism and chauvanism in Malaysia.

May Allah bless this country and her people, and keep away from people who incite hatred like you. Ameen.