Thursday, July 4, 2013

Mesir- Tentera kembali berkuasa

Presiden Morsi diletakkan di bawah tahanan rumah.  Semua anggota tertinggi Ikhwanul Muslimin juga telah diletakkan dalam surveillance dan/atau tahanan dalam rumah. Mereka dilarang meninggalkan Mesir.


Tentera telah menguasai kawasan strategik termasuklah stesyen radio pro Ikhwanul Muslimin di Mesir.

Reaksi rakyat Mesir sangat supportif kepada tindakan tentera..rujuk blogger The Big Pharaoh yang menyindir Negara Barat dalam hal ini.



Mesej besar rakyat Mesir menempelak camportangan Barat dalam Revolusi Mesir tempoh hari yang meletakkan President Morsi sebagai puppet Barat  seperti di sini




Artikel seterusnya saya akan kongsikan beberapa pandangan  ulama Al Azhar tentang POLITIK KEPARTIAN dan kenapa mereka TIDAK MENYOKONG IKHWANUL MUSLIMIN .

3 comments:

Anonymous said...

Sewaktu Morsi menang dulu PAS kata Islam dah menang di Mesir. Sekarang Morsi sudah digulingkan apa kata PAS. Apakah Islam juga sudah digulingkan di Mesir...

Anonymous said...

Aku bayangkan jika Anwar, Hadi sefuckatan menang mengulingkan kerajaan sah BN melalui ala revolusi Arab Spring 505...tetiba digulingkan semula oleh rakyat. Negara akan huru-hara tapi yang untungnya DAP - si dajjal kafir harbi.



Anonymous said...

ni la yg didamkan oleh sidajal dlm pkr berlaku di malaysia! Allah masih sayangkan bumi Malaysia!