Monday, June 17, 2013

Era Pengintipan Global 2-Facebook mendedahkan indentiti anda


 
 
Bacaan lanjut di Yakjud dan Makjud  
 
Dengan tegas Al-Qur'an mempersamakan Da jja l dengan bangsa-bangsa Kristen, dan lagi, Al-Qur'an menyatakan bahwaDa j ja l dan Ya'juj wa-Ma'juj bukanlah dua jenis makhluk yang berlainan, karena fitnah yang ditimbulkan oleh mereka itu disebutkan bersama-sama.

Kami juga mempunyai bukti dari kitab Bible yang menerangkan, bahwaY a 'juj wa-Ma'juj adalah bangsa-bangsa Eropa. Dengan demikian teranglah bahwa Dajjalj uga berarti bangsa. Sebagaimana telah kami terangkan di muka, fitnahDa jja l itu bersumber pada menangnya agama Kristen. Ada sebuah Hadits yang diriwayatkan oleh Imam Muslim yang membuktikan bahwaDa jja l itu bukan orang melainkan bangsa, sebagaimana Roma dan Persi yang diuraikan dalam Hadits itu bukanlah tempat melainkan bangsa. Hadits itu berbunyi sbb:

"Rasulullah Sallallahu ’Alaihi wa Sallam bersabda: Kamu akan bertempur dengan Jazirah Arab, dan Allah akan memberi kemenangan kepada kamu, lalu kamu akan bertempur dengan Persi, dan Allah akan memberi kemenangan kepada kamu; lalu kamu akan bertampur dengan Roma, dan Allah akan memberi kemenangan kepada kamu; lalu kamu akan bertempur dengan Dajjal, dan Allah akan memberi kemenangan kepada kamu".


Di sini pertempuran denganDa jja l diuraikan dengan kalimat yang sama seperti pertempuran dengan Arab, Persi dan Roma. Ini menunjukkan bahwaDa jja l adalah bangsa, seperti halnya Arab, Persi dan Roma. Boleh jadi yang diisyaratkan di sini ialah Perang Salib, tetapi mungkin pula mengisyaratkan peristiwa yang terjadi di dunia pada zaman sekarang. Namun satu hal sudah pasti, yakni bahwa menurut Hadits ini,Da j ja l berarti bangsa atau segolongan bangsa; seperti halnya Persi atau Roma.
 
 
Huraian Yakjud Makjud oleh Syeikh Imran Hoesein :-
 



3 comments:

Ari said...

jauhi buruk sangka..idealogi politik berbeza walau anak dgn bapak,suami dan isteri,adik beradik apatah lagi kwn2.jgn jdkn semua itu penghalang untuk kita bersatu dan bermasyarakat.baik jd tauladan...buruk jd sempadan.benda nih aku sendiri lalui.anak aku hantar ke sekolah PASTI.adakah itu slh?takut anak berubah mentaliti?anak kita...kita yg mbesarknya..tanggungjwb wajib kita..kita yg mjadi guru besarnya.bkn mereka.ulang lagi.baik jd tauladan,buruk jd sempadan.maaf

Anakbukitgantang said...

Bukti pengintipan global melalui internet diterjemahkan dalam artikel Pengintipan global 1 "Dokumen dari Pusat Keselamatan Amerika (NSA) yang didedahkan The Guardian memeranjatkan kerana berlakunya pengintipan melalui internet secara komprehensif antara kolaborasi Facebook, Apple, Google, Microsoft dan beberapa gergasi teknologi lain. Buktinya Rekod Mahkamah di New Zealand mendapati bahawa NSA prism system telah mendapat maklumat yang disalurkan oleh 5 Negara perisikan (intelligence) iaitu UK, Canada, Australia , New Zealand selain Amerika Syarikat. Terjemahan penulis ke atas sebahagian dari artikel asal "Pentagon Bracing For Public Dissent Over Climate and Energy Shock" SUMBER BERITA disertakan sekali-sila scroll di tajuk asal

Ari said...

aramak...maaf bro.lari dari tajuk.komen tu bkn ditujukn untuk kamu.untuk rakyat malaysia berdasarkn isu hangat semasa.perpaduan.maaf skali lagi bro.saya budak baru belajar.kalau slh tolong tunjukn.kalu ada free jom kita mengopi.aku pun kt area sini.boleh kita merancang strategi.