Thursday, September 27, 2012

Tuan punya Old Town White Coffee JAHIL pasal status HALAL

Kalau tuan punya Old Town White Coffee tak tahu beza antara kopi HALAL vs HARAM bagaimana kita tahu status Old Town Whire Coffee benar benar HALAL?



Kopi Starbuck  haram kerana kopinya disadur dengan bahan yang haram disisi ugama Islam. Bagaimana kita tahu Old Town White Coffee sahih HALAL jika penguasahanya sendiri tak tahu beza haram dan halal?
 
 
Berhati hatilah dalam bab makan dan minum kerana makanan dan minuman  yang tak halal akan menyebabkan hati kita keras dan ibadah tak kusyuk.

4 comments:

Unknown said...

MANTAP ANAK BUKIT GANTANG, TERBAIK

Anonymous said...

Maaf bertanya, mcmmna atau kat mana nak check status pemilik sbnr company ni?

Anakbukitgantang said...

Status HALAL setiap syarikat makanan dan minuman boleh disemak di laman web JAKIM' -Setelah Okt 2012, hanya JAKIM sahaja yang boleh keluarkan status HALAL bagi minuman atau makanan.

Semakan tadi menunjukkan mereka memaparkan senarai terkini-tapi utk melihat semuanya kena masuk web JAKIM dan mendaftar

Saya cadangkan JAKIM istihar semua syarikat yg dah dapat status HALAL.

Saranan saya syarikat Bumi boleh dikecualikan dan syarikat non Bumi diberi scrunity yg tinggi kerana syarikat ini -seperti kenyataan tuan punya OLWC di atas sangat JAHIL tentang kedudukan HALAL makanan atau minuman yang dikeluarkan kerana mungkin menggunakan Emulsifier E471 yang disahkan HARAM atau mengandungi derivatif dari babi yang dah dikenalasti HARAM oleh Agensi pemantau status halal di negara Amerika Syarikat, Australia, Hongkong, Korea atau Thailand

Anonymous said...

Salam..

Amat berbeza sekali cara hidup dan berfikir diantara kaum cina bukit dan kaum cina yang beriman...