Monday, September 10, 2012

Anwar lebih berharga mati kepada musuh negara- acu pistol hanya mainan persepsi!


Saya lihat setelah diversion tactic Pakatan GAGAL mengalih isu kepincangan pentadbiran dan skandal Bayan Mutiara serta Air di Penang dan Selangor, Pakatan terdesak mengubah persepsi rakyat melalui provokasi.  Hebat tahap hebat provokasi yang dilakukan sekarang
 
1- bas Anwar disimbah cat heboh dicanang satu dunia
 
2- pada masa yg sama bas Barisan disimbah cat di Georgetown tak heboh berita hanya diterima dalam akhbar The Star
 
3 -dari sini kita lihat ada pihak sengaja main PROVOKASI utk menghuru harakan negara
 
4-sebagai ilmuan Islam jika bertindak melulu dgn provokasi maka akan kucar kacirlah negara . Terkini ialah provokasi pengawal keselamatan Anwar  mengacu pistol ke atas orang awam seolah olah nyawa Anwar dalam bahaya. Ingatlah rakyat Malaysia dan PDRM tak bodoh. Jika Anwar  luka tercalar sedikit pon maka segala "blame game" akan dihempap ke atas Pentadbiran Najib dan Barisan Nasional. Kerajaan tidak bodoh untuk mengapa apakan Anwar Ibrahim. Jadi tujuan apakah pistol tersebut diacukan selain dari mengubah persepsi rakyat kononnya nyawa Anwar yang terancam?


Saya tak faham tujuan apa provokasi  acu pistol ke atas orang awam ini dilakukan-jika nyawa Anwar terancam maka akan bertambahlah simpati antarabangsa terhadap Anwar dan Pakatan-bukankah itu satu bonus kepada Pakatan? Rujuk kejadian yang menimpa Benazir Bhuto dan Rafik Hariri PM Lebanon yang mengundang camportangan Barat di negara tersebut

5- saya tak tolak kemungkinan kes simbah cat pada bas Anwar dan kes baling selipar dalam masjid di Kedah mungkin ditimbulkan oleh agen yang bekerjasama dengan pihak musuh negara utk membikin huru hara- ingat kejadian Benazir Bhuto mati ditembak dan selepas itu Asif (suaminya) menang pilihanraya Pakistan maka berkuasalah negara Amerika ke atas Pakistan.- Modus operandi Negara Musuh Islam   itulah "nyawa agennya  boleh dilupusgunakan utk menaikkan momentum kebencian rakyat kepada pemimpin sedia ada ". Rujuk CIA-linked-to-benazir-bhutto-s-assassination



"The assassination of Bhutto is similar to that of the Lebanese Prime Minister Rafik Hariri. In the case of Hariri, it was done to try and destabilize the Lebanese government and to also put pressure on Syria to withdraw its military forces from Lebanon, leaving Lebanon defenseless for a planned military strike, supported by the United States, against Hezbollah and Lebanon's infrastructure. Inside the intelligence community the blame was directed at the Israeli Mossad and the CIA, and that Henry Kissinger was also involved "- rumormillnews.
.

Oleh itu saya meminta ILMUAN ISLAM utk fikir dgn rasional-seeloknya banyakkan doa dan jangan masuk dalam kancah fitnah.... dan secara tak langsung menjadi alat kepada musuh....ini pesanan saya


Bas Barisan Nasional disembah cat di Georgetown-tak pulak bising satu dunia nak jumpa IGP -


Bas Barisan Nasional disembah cat di Georgetown boleh dibaca lanjut di  antarapos

Bandingkan dengan tindakan yang sama ke atas Pakatan dah nak jumpa IGP?



Saya kemukakan pemerhatian saya kepada seorang ilmuan Islam tentang perkembangan terkini di mana para ulama partisan (yang berparty) pula cepat cepat mempertahankan tindakan partynya . Ini ulasan beliau-


"Saya tidak menolak segala kebarangkalian tersebut.Sudah lama saya perhatikan ; antara yang jelas dapat kita perhatikan ialah kebanyakan institusi-institusi fundamental negara seakan-akan ada cubaan untukk merosakkannya. Wibawa institusi agama seperti majlis-majlis fatwa & jabatan-jabatan agama dipertikai wewenangnya & direndah-rendahkan. Begitu juga dengan institusi perundangan, polis, & macam-macam lagi. Sebab itulah dari dulu lagi saya konsisten dengan usaha ke arah penyatuan umat kerana inilah yang diajar & dididik oleh para guru saya samada dari bumi Yaman mahupun bumi Mesir. Mufti Bosnia pernah berpesan bahawa agamawan perlu tahu politik tapi tidak perlu masuk dalam mainan politik. Itulah yang saya pegang. Berbalik kepada senario politik negara kita yang tercinta, saya juga merasakan sedemikian iaitu seakan-akan ada tangan luar yang cemburu dengan kemakmuran negara kita cuba untuk mencetuskan suasana yang tegang. Kalu kita lihat, ulama-ulama kita yang neuteral menyeru kepada perpaduan. Ini ubat yang mujarab untuk membendung virus-virus jahat. Malangnya tidak mendapat sambutan dari agamawan yang berada dalam parti politik ataupun yang pro-partisan tertentu. Ini satu kerugian yang amat besar buat umat Islam Malaysia pada pandangan peribadi saya. Masyarakat akan kompius. Yang ini ustaz..yang itu pun ustaz juga..macam mana ini? Fenomena ini boleh menjauhkan masyarakat dari agama. Mereka mungkin akan fed up dengan sikap agamawan yang berpolitik partisan ini. Sekarang pun sebenarnya sudah kelihatan kesannya. Sementara berpeluang, janganlah sudah terhantuk baru terngadah. Saya akui yang saya juga seorang yang berjiwa patriotik. Saya tak rela negara saya dihuru-harakan. Sudah banyak saya tanyakan kepada orang-orang politik ini tentang dakwaan-dakwaan mereka terhadap kerajaan. Kesimpulan yang dapat ialah semuanya lebih kepada mencipta persepsi bukan realiti. Agama ajar bahawa dakwaan perlu dengan bukti. Saya berpegang dengan hukum. Kalau dakwaan tanpa bukti tak boleh dipakai bahkan yang mendakwa itu juga kelihatan bermasalah. Politikus tanah air kita suka berpolitiking sepanjang tahun. Lebih suka berpolitiking dari membangunkan negeri & negara. Kasihan dengan PM kita yang berusaha tanpa kenal erti penat tapi tidak disokong 100% oleh rakyat. Walaupun saya bukan orang UMNO tapi saya wajib wala' kepada PM selagi tidak kepada maksiat. Sebahagian masyarakat mungkin difahamkan oleh golongan tertentu bahawa wala' hanya kepada pimpinan kelompok mereka. Ini fahaman yang amat-amat salah dalam konteks kenegaraan. HJ Hadi juga tidak terkecuali perlu wala' kepada PM DS Najib selagi tidak kepada maksiat. Terlalu banyak untuk diceritakan. Kita berdoalah bersama supaya negara kita selamat "- Tuan Salim.

No comments: