Thursday, July 12, 2012

Teguran ikhlas kepada Abby yang berjinak jinak dengan Wahhabi

Lewat ini Abby Abady, Aisyah dan Hairie Othman sudah menunjukkan kecenderungan untuk kembali ke pangkal jalan. Bagaimanapun jalan pulang yang mereka pilih terpesong kerana  mereka mencari Tok Guru politik yang sesat. Sesat bila tok guru ini mengatakan "Allah berjisim" -atau "Allah berjari tapi tak sama dengan makluk"-jelas ia menyalahi akidah kerana kenyataan itu mujassimah dan menurut Imam Syafie sudah kafir dan wajib mengucap kembali 2 kalimah syahadah! (Rujuk Syarah Ustaz Zamihan Al Ghairi pada minit 1.12 dalam video di bawah)

Jika ikhlas nak belajar ugama pentas politik bukan tempatnya-belajarlah jadi Datuk Sarimah yang belajar ugama secara bersanad supaya selamat dunia dan akhirat!


Atas dasar persaudaraaan Islam saya menyeru mereka agar berguru dengan guru ugama Islam ASWJ yang mempunyai ilmu bersanad agar selamat kita di dunia dan akhirat. Al  Imam Syafie berkata bahawa "tidak boleh mengkafirkan seseorang muslim selagi dia bersolat menghadap kiblat kecuali jika dia menjisimkan Allah" Oleh itu bagi Abby yang terikut ikut ajaran Wahhabi saya mohon agar dia bertaubat dan mengucapkan 2 kalimah syahadah kembali.

Contoh terbaik ialah Datuk Sarimah Ahmad yang mengaji ugama dengan Ustaz Alwi Al Bakaniyy dan mendapat ilmu yang bersanad. Maka jalan pulang yang dipilih oleh Datuk Sarimah adalah selamat kerana ia beriktikad Allah ada tanpa bertempat yakni pegangan Islam ASWJ.

Datuk Sarimah belajar ilmu ugama bersanad-gambar dengan ehsan ustaz Alwi Al Bakaniyy

"Alhamdulillah...baru selesai pengajian aqidah muslimin bersama seniwati Datuk Sarimah Ahmad dan jemaah selama sehari setengah. Beliau berpegang teguh dgn aqidah Aswj Asyairah 'Allah wujud tanpa tempat' dan membenci ajaran sesat Musyabbihah Mujassimah Wahabi, Syiah, Hizbuttahrir dll ajaran sesat. Beliau tidak masuk mana2 parti politik utk mncari kebenaran Islam..kpd mana2 artis atau umat islam yg ingin mendapatkan Nur Iman jgn terpngaruh dgn dakyah2 yg sesat.....Allahuakbar!"-Ustaz Alwi Al Bakaniyy


Dengar penerangan Ustaz Zamihan dalam video youtube dan teguran dia atas Nik Aziz dan Azhar Idrus di bawah dengan dalil yang jelas.


3 comments:

Anonymous said...

astaghfirullahalazim... sy kesian dgn anta. muga Allah bg kebenaran pd anta. klu senang list semua bnda yg mengatakan Ahli politik tu bukan ASWJ? jgn dgr ckp orang sy nk tgk bukti tu sendiri

Anakbukitgantang said...
This comment has been removed by the author.
Anakbukitgantang said...

Kepada Anon July 23 2012,
Kami akan membuat seminar mensucikan AKIDAH UMAT ISLAM ASWJ
InsyaAllah kami akan war warkan dalam ikatan perpaduan ummah Islam yang merentasi politik kepartian.

Dijemput bersama nanti-insyaAllah kami akan jemput ulama ASWJ dr Malaysia , Pattani, Indonesia....sebelum ini saya pernah utaarkan DEBAT antara TG Abdullah Sammah An Najmi dgn Ustaz Nik Aziz Nik Mat tapi tiada balasan dari pihak Nik Aziz. TG Abdullah Sammah An Najmi sering mengajukan debat demi memurnikan akidah umat Islam namun Nik Aziz mengelak kerana dia tak dapat mematahkan dalil dr Quran Hadis dan Kitab Muktabar...demi Islam kebenaran harus saya tegakkan-itulah tugas ilmuan Islam yang berjihad ke jalan Allah-wassalam