Friday, July 13, 2012

Che Hasnah muslimah teladan kerana berpegang kepada ajaran Islam yang sebenar

Di akhir zaman nanti orang Islam akan berpegang kepada ugamanya seperti menggigit tali. Terlalu banyak ujian yang harus dijalani oleh umat Islam yang sayangkan ugama Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW.

SAYA UNJUKKAN KEMBALI VIDEO PENERANGAN AL FADHIL USTAZ ZAMIHAN UTK MENUNJUKKAN SIAPA YANG KAFIR BERDASARKKAN TAFSIRAN IMAM SYAFIE DAN IMAM NAWAWI

Tidak kafir seorang Islam selagi dia solat menghadap kiblat sehinggalah dia menjisimkan Allah, yakni menyamakan Allah dengan sifat mahklukNya-rujuk saat 1.12 dalam video di bawah


jadi kita dapat nilaikan siapa yang kafir dan mengikuti ajaran sesat di bawah ni


Bila seorang bertaklik buta atas pemimpin yang sesat, maka dia jua sesat sehingga dia bertaubat dan mengucap 2 kalimah syahadah kembali. 


Mungkin teguran ulama dan ilmuan ugama ini harus dipaparkan sekali lagi kepada bekas suami Che Hasnah- pesan saya , bertaubatlah sebelum terlambat. Kepada Che Hasnah, semoga Allah gantikan rezeki dengan jodoh yang hilang dengan rezeki dan jodoh yang lebih baik di dunia dan di akhirat. Aamiin.









1 comment:

Anonymous said...

Di Kelantan memang budaya..sejak dulukala lagi kaum wanita yg punyai jati diri dari lelaki....

Segi economi...rata rata wanita yg berniaga saperti di Pasar..restaurant ..gerai makanan..dan peraih barangan...Tengok saja emas dilengan mesti penuh..ke siku.. Lelaki banyak bersandar... gigi pun rongak...panggung wayang penuhi olih lelaki..sebab tu banyak yg ikut budaya merapu dan khayal citer hindustan...nak jadi boss aje..tapi minda tumpul...ego aje yg tinggi.
Dalam beragama pun serupa..wanita (si Isteri) lebih paham Islam..lihatlah berapa banyak yg cakap berdekah dekah...tapi minta bini duit...
Yg berceramah tu...oklah ..dapat duit tabung...derma.
Jadi tak hairan lah kalau Che Hasnah mempertahankan Princip Islam sabenar dari mengikut Islam Pas yg sebati dgn puak puak PAS.
Aku doakan kesejahteraan dan penganti yg lebih baik dan mulia untuk Che Hasnah.
Moga ini membuka mata kepada wanita yg tertindas minda maupun deraan minda olih yg berkenaan agar kembali dan berani menegakkan hak Allah yg sabenar...

Sudah sampai masanya Ulama yg Benar..merungkai perkara sebegini dgn adil...... Ulama Pas ..tak bolih diharap ...mereka berkepentingan Undi Paksa.