Tuesday, June 12, 2012

Injunksi interim madrasah salihiah-penindasan hak orang Islam yang kerdil oleh raksasa kerajaan negeri PAS Kedah

Bolehkah orang Islam yang dikerdilkan haknya oleh Kerajaan negeri PAS Kedah menang? Saksikan saga pergelutan si kerdil yang dinafikan hak oleh PAS Kedah yang menjual tanah wakaf berstatus khas (tanah tersebut tak boleh dijual tanpa kebenaran waris) kepada Sony Ho, pendakwah Kristian dan antara orang kuat DAP Pulau Pinang.

Si kerdil iaitu waris Mufti Pertama Kedah telah memfailkan injunksi sementara pada 4 Jun 2012 ke atas Kerajaan PAS Kedah. Injubksi ini bertujuan memberhentikan sebarang usaha meroboh madrasah dan menggantikan dengan kompleks belibelah yang mana  segala aktiviti tak dapat dikawal. Antara aktiviti  yang biasa terdapat  di dalam pusat membeli belah termasuklah  aktiviti yang menuju kepada maksiat dan penjualan arak (karaoke, bar, hotel) ataupon aktiviti memurtadkan umat Islam (gereja)

Apakah Islam tertegak di Kedah selepas PAS memerintah?


2 comments:

Anonymous said...

Dulu, kini dan selamanya ejen - ejen kristian/syiah pas cuba memesongkan akidah org islam. Berkiblatkan salib dan berwudhukan air beer. Orn pas lah yg paling senang dikencing dengan kitab kristian/syiah berbahasa arab. Tok guru baca je terlopong mulut dia org. Paham pun tidak. Hidup nabi nicky ajis...Yahoooo....

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Sekadar peringatan bagi yang lupa." Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan" –(Al-Maidah: 8)