Sunday, April 29, 2012

BERSEH 3.0- semuanya sudah terserlah sekarang agenda siapa....

Beberapa perkara yang berlaku dan sekarang semua jigsaw puzzle sudah terjawab. Tujuan utama BERSEH adalah untuk memahkotakan  "Maharaja baru untuk Malaysia. Rakyat yang pada mulanya teruja dengan BERSEH dan Pakatan sekarang sudah sedar permainan mereka hanyalah  untuk merebut Putrajaya.

Setelah mengikuti liputan BERSEH 3.0 dari beberapa blog yang membuat liputan "live" dari Dataran Merdeka dan reaksi terutama golongan muda yang dulunya saya kenali sebagai  idealist ini adalah dapatan yg dapat dicerakinkan:-

keadaan sebelum dan semasa BERSEH 3.0


1- Pendemo BERSEH 3.0 kali ini terdiri dari 80 peratus  kaum Cina

2- Terdapat sabotaj dari cawangan PAS  yang  memberi amaran secara sms dan lisan bahawa tak perlu sertai BERSEH kerana ketuanya Ambiga

3- Keadaan ini memaksa Mat Sabu memunculkan diri bagi memaklumkan kepimpinan tertinggi PAS "merestui" BERSEH-awas anda jangan lupa siapa sebenarnya Mat Sabu kerana Syiah pastinya terlibat. Semasa demo bantah PTPTN anak Syiah Khalid Ismath terlibat-tetapi semasa BERSEH 3.0 Bapa Syiah pula yang terlibat!


4-BERSEH 3.0 melibatkan 80,000 pendemo  dan tiada FRU seperti kebiasaan. Anggota polis yang tercedera ramai dan ini menaikkan kemarahan orang ramai.

Pasca BERSEH 3.0

1- Tinjauan dari beberapa laman facebook dan blog mendapati bahawa golongan muda yang mulanya idealist dan terpana dengan perjuangan party PAS sudah mula patah hati. Ada yang tidak mahu mengundi kerana pegangan khalifah dan Hizbut Tahrirnya dan ada pula yang akan merosakkan undi mereka.

Dajjal tak boleh jejak kaki di Tanah Suci Makkah dan Madinah. Tapi orang Fasik (yang berfahaman Syiah dan Wahhabi) menjadi tentera dajjal untuk merealisasikan impian menawan 1Dunia
Kekecewaan jelas terpandang dari coretan mereka terutama bila puak BERSEH mulai melibatkan kesucian Masjidil Haram dan Masjid Nabawi di Tanah Hijaz. Ingatlah Dajjal memang tak boleh menjejakkan kaki ke sana tapi tentera dajjal yang diperbodohkan akan digunakan sepenuhnya untuk mencapai maksud ini.

"Tersentap hatiku, fikiran terus ligat berfikir... Apakah tidak takut kalian ini bermain demokrasi di Rumah ALLAH? Apakah sudah hilang rasa hormat kalian kepada Junjungan Besar Baginda Rasulullah SAW? Mengangkat sepanduk keduniaan dalam Rumah Suci tempat bersemadinya jasad Nabi SAW. Betapa, kepentingan duniawi mampu menolak ukhrawi, jarum halus sudah menular sebegitu parah. Ini bukan lagi perjuangan, melainkan mengundang MURKA TUHAN!
Jikalau benar gambar ini diambil dalam kawasan mulia, Masjid Nabawi Al-Munawwarah, maka benar-benar mereka ini mengundang murka Tuhan. Ketahuilah bahawa di akhir zaman hanya ada dua pilihan bagi ummat Islam. Mahu jadi pengikut Nabi Muhammad SAW atau pengikut dajjal laknatullah. Dan Nabi kita ada bersabda, bahawa ramai dari ummatku akan menjadi pengikut dajjal. Na'udzubillahi min dzaalik..."


2- Di kalangan profesional Muslim Melayu pula mereka sebenarnya misguided dan mengundi DAP berbanding MCA dalam PRU 12. Kini setelah melihat performance DAP dan peranan party itu  dalam polisi merosakkan Kepimpinan Islam di perengkat Negeri dan Negara mereka telah kembali menyokong UMNO dan Barisan.

 "  Sayangnya, saya tak nampak berdemo itu akan mengubah ke arah kesejahteraan. Di dalam PRU yang lalu saya undi DAP kerana di kawasan saya cuma ada MCA lawan DAP. Saya undi DAP kerana konon-kononnya nak ajar BN yg dah banyak menyeleweng. Dan ditakdirkan, pembangkang menang di Selangor. Saya bersorak gembira dan sedikit gusar kerana tertanya2 apakah arah tujuan PR? Saya tak nampak pun SPR kotor di kawasan saya. Tak tahulah kalau di kawasan lain. Tapi kalau menyeleweng takkan PR menang sampai 4-5 negeri. Kalau kotor pun, pasti Pihak pembangkang tak nak demo Bersih sebab dah menang. Buat apa bising2 lagi.

Cuma sekarang, percaturannya lain. Kekalahan "mungkin" di ambang mata mereka. Who knows? Dengan menggembar-gemburkan bahawa SPR itu kotor, harap2 rakyat bangun memberontak dan mengacau-gugat pucuk pimpinan yang rata-rata orang Melayu Islam kita. Mudah2an rakyat termakan permainan tangan2 yang invisible dan menjatuhkan terus kerajaan yang ada skrg supaya kerajaan baru akan naik yang dikepalai oleh DSAI. Mudah2an LGE boleh jadi Timbalan Perdana Menteri. Pihak2 yang memainkan peranan di belakang tabir tu hendakkan Putrajaya sekejap saja. 4 tahun sudah lebih dari memadai untuk mereka menjalankan AGENDA sebenar mereka!

And now you know very well siapa yang saya akan mempertahankan untuk memerintah. Bukan saya sayangkan UMNO, bukan saya sokong sangat BN tapi I simply have no choice. Anak2 saya dan keturunan saya di dalam bahaya. Dan itulah pegangan saya buat masa ini sehingga I can see differently. Unless of course, ada komponen parti yang ketiga yang kelihatan Bersih dan tulus ikhlas. PAS had been doing very well until they decided to be in PR and become one of the pawns themselves. Too bad!!
 "

Banyak lagi yang terpana dengan pukulan penipuan Pakatan. Brutaliti yang ditunjukkan demonstran BERSEH jelas digambar begini dalam wall fb Indonesia Malaysia Bersatu Memerangi Kaum Kaffir"

" Terima kasih buat rakyat Malaysia yang tidak berakal.

Anda pijak bangsa seagama anda sendiri. Tahukah anda bangsa dan agama anda akan lenyap jika anda 
lalai dengan janji manis pemimpin anda?
Lihat PDRM yang selama ini berusaha menjaga keamanan. INI kah balasan anda pada mereka?

Selagi anda berakal gunakanlah akal dengan bijak. JANGAN DIPIJAK !
    "

BERSEH menjelaskan niat sebenar Pakatan Rakyat untuk menawan Putrajaya. Rakyat  mempunyai pilihan sama ada nak memilih mengekalkan keamanan dan kesejahteraan negara atau memusnahkan di tangan opotunis yang mengggunakan ugama dan ras untuk political mileage -  tujuan utama di sebalik BERSEH!

6 comments:

Anonymous said...

ape yang cine cine ni nak ea? bak rampas hak orng melayu ke...atau nk jadi hero ea?

Anonymous said...

kesian anak2 bangsa melayu ku yg hingga kini tak sedar2 diri lagi... enak dibuai pembohongan si peliwat sial... bilakah agaknya dia tu akan menjejakkan kaki ke Tanah Suci Mekah memohon keampunan Yang Maha Esa...???

sicelorengapi said...

nak jadi sebahagian daripada sejarah la tu tuk anak2 cicit mereka.... Org melayu? Hak? Diorang fikir nak sama rata sebabnya diorang lahir kt Malaysia. Tu perjanjian kuno katanya. Kata 1Malaysia. Nak rampas apa2 yg mereka tak dapat dulu2. Yang melayu? Jadi kuda kayu la jawapannya... Aku pun tak faham. Pelik benor Malaysia nih. Mode: Sedih!!!

PenganutPAS said...

Polis dah menjalankan tugasnya dengan cemerlang . Bagi mengelak rusuhan ini berulang, sekarang terpulang kepada Pejabat Peguam Negara .

Bermula esok rakyat akan menunggu tindakan susulan dari Peguam Negara . Adakah Pejabat Peguam Negara boleh diharapkan oleh rakyat supaya kegiatan Samseng Politik Jalanan ni tidak berlarutan .

Mungkinkah Peguam Negara terus tidur sebagimana rusuhan Bersih sebelum ini ??

yuzi said...

mereka semua dah kene mind control... agenda illuminati. ramai yang tak sedar

Yaya Hafiza said...

Inilah manusia yang khufur nikmat. Diberi belajar bertingkat-tingkat..tapi bangangnya juga bertingkat-tingkat. Inilah lalang,Kalau berperang!lalang2 nie lah kena tembak dulu. Sebab tak tahu mana dorang nak tuju. Jangan satu hari nanti makan ubi kayu baru nak sedar,dah tak guna.