Sunday, March 25, 2012

pengikut PAS sudah sesat bila menidakkan Quran dan Hadis

Dalam syarah ugama yang saya hadiri Ustaz berpesan sesiapa yang menidakkan Quran dan Hadis maka wajib atas nya mengucapkan kembali 2 kalimah syahadah kerana telah jatuh iktikad dia sebagai seorang Islam ASWJ.

Allah Subhanahu wa Ta’ala telah berfirman dalam Al Quran:

اَطِيْعُوْا اللهَ وَاَطِيْعُوْا الرَّسُوْلَ وَاُوْلِى اْلاَمْرِ مِنْكُمْ

Taatilah Allah, taatilah Rasul dan pemimpin ulil amri (pemimpin) di antara kamu.” (Surah an-Nisaa, 4: 59)

Daripada ayat ini kita dapat memahami di antaranya bahawa Allah Subhanahu wa Ta’ala memerintahkan supaya kita mentaati pemimpin, dan Allah Subhanahu wa Ta’ala meletakkan ketaatan kepada pemimpin dalam rangkap yang sama setelah ketaatan kepada Allah dan Rasul-Nya. Ini adalah sebagai indikasi bahawa betapa penting dan tingginya kedudukan pemimpin serta perbuatan mentaatinya

Dalam Syarah seorang ulama terkenal Indonesia Habib Munzir bila ditanya TAAT PADA PEMIMPIN ISLAM DAN NEGARA ISLAM VS KHALIFAH beliau telah mengutarakan beberapa Hadis Sahih Bukhari menyokong TAAT KEPADA PEMIMPIN ISLAM antaranya:

Hadis 1
“Barangsiapa yg ditindas oleh penguasanya maka hendaknya ia bersabar, sungguh barangsiapa yg keluar dari perintah sultan (penguasa) sejengkal saja maka ia mati dalam kematian jahiliyah” (Shahih Bukhari Bab Fitnah)

Hadis 2
Sabda Rasulullah saw : “Barangsiapa yg melihat kesalahan pada penguasanya yg tidak disukainya maka hendaknya ia bersabar, sungguh barangsiapa yg memisahkan diri dari kelompoknya lalu ia wafat maka ia wafat dengan kematian jahiliyah” (Shahih Bukhari Bab Fitnah)

Hadis 3
Berkata Zubair bin Adiy ra : kami mendatangi Anas bin Malik mengadukan kekejian Hajjaj dan kejahatannya pada kami, maka berkata Anas ra : “Bersabarlah kalian, karena tiadalah datang masa kecuali yg sesudahnya akan lebih buruk, sampai kalian akan menemui Tuhan kalian, kudengar ini dari Nabi kalian (Muhammad saw)” (Shahih Bukhari Bab Fitnah)

Hadis 4
Sabda Rasulullah saw : “Barangsiapa yg mengangkat senjata diantara kita (memerangi sesama) maka bukan dari golongan kita” (Shahih Bukhari Bab Fitnah)Sabda Rasulullah saw : “Janganlah kalian kembali pada kekufuran setelah aku wafat dengan saling bunuh satu sama lain” (Shahih Bukhari Bab Fitnah)

Hadis 5
Sabda Rasulullah saw : “Barangsiapa yg melihat pada penguasanya sesuatu yg tak ia sukai dari kemungkaran hendaknya ia bersabar, sungguh tiadalah seseorang memisahkan diri dari jamaah muslimin lalu ia wafat maka ia wafat dengan kematian jahilyah” (Shahih Bukhari Bab Ahkam)

Jawapan penuh Habib Munzir di link Majelis Rasulullah

Rujuk pula komen balas pentaksub PAS yang bukan sahaja menghina Quran dan Hadis malah menunjukkan sifat mazmumah mereka link url di SINI       -semoga mereka sempat bertaubat sebelum terlambat. Komen saya dalam kurungan


Sheryda Abdullah tak jumpa pula dalam Ql-Quran menyuruh taat kepada pemimpin rasuah yang menzalimi rakyat. Tak jumnpa juga ayat yang menyuruh taat kepada pemimpin yg mentaati bini melebihi Allah S.W.T. (pengikut PAS ini jelas mempertikaikan Quran dan memfitnah maka jatuh iktikadnya sebagai seorang Islam dan wajib dia mengucap 2 kalimah syahadah kembali )



  • Hamizan Hat lily sesat (orang yang mengingatkan umat Islam pula dituduh sesat-astagfirullahuladzim)








  • Hilal Azman KALAU TAK JUMPA IKUT HADITH...CUMA ITU YANG RASULULLAH TINGGAL.








  • Hilal Azman

    MAHU DUDUK DAN KEMBALI KEPADA ALQURAN DAN HADITH (SUNNAH RASULULLAH) INI CARANYA:

    Kata Imam an-Nawawi rahimahullah (Wafat: 676H):

    وَأَمَّا الْخُرُوج عَلَيْهِمْ وَقِتَالهمْ فَحَرَام بِإِجْمَاعِ الْمُسْلِمِينَ، وَإِنْ كَانُوا فَسَقَة ظَالِم...ِينَ

    “Adapun keluar dari ketaatan terhadap pemimpin (penguasa) serta memerangi (atau membangkang) mereka, maka hukumnya adalah haram berdasarkan kesepakatan (ijma’) umat Islam, walaupun pemimpin tersebut bersifat zalim lagi fasiq.” (Imam an-Nawawi, Syarah Shahih Muslim, 12/229. Turut disebutkan oleh al-Hafiz Ibnu Hajar dalam Fathul Bari)
    See More









  • Hamizan Hat HILAL DAJAL YG MEMUTAR BELIK AL QURAN, MOGA SEDAR APA YG ANDA LAKUKAN (Sifat Mazmumah penyokong PAS)















  • Hilal Azman APABILA DIBENTANG KEMBALI KEPADA ALQURAN DAN HADIT, MULA KAMU SPIN. JADI KAMU ATAU SAYA? YANG BERSIFAT BEGITU?








  • Hamizan Hat SAPA MENOLAK HUKUM ALLAH DIA LAH DAJAL, MENGUTUP ULAMAK YG BENAR (semoga dia sedar sebenarnya dialah yang menolak hukum Allah iaitu Al  Quran dan Hadis)








  • Hilal Azman

    MAHU DUDUK DAN KEMBALI KEPADA ALQURAN DAN HADITH (SUNNAH RASULULLAH) INI CARANYA:

    Kata Imam an-Nawawi rahimahullah (Wafat: 676H):

    وَأَمَّا الْخُرُوج عَلَيْهِمْ وَقِتَالهمْ فَحَرَام بِإِجْمَاعِ الْمُسْلِمِينَ، وَإِنْ كَانُوا فَسَقَة ظَالِم...ِينَ

    “Adapun keluar dari ketaatan terhadap pemimpin (penguasa) serta memerangi (atau membangkang) mereka, maka hukumnya adalah haram berdasarkan kesepakatan (ijma’) umat Islam, walaupun pemimpin tersebut bersifat zalim lagi fasiq.” (Imam an-Nawawi, Syarah Shahih Muslim, 12/229. Turut disebutkan oleh al-Hafiz Ibnu Hajar dalam Fathul Bari)
    See More









  • Hilal Azman

    Dalam sebuah hadis daripada Umamah radhiyallahu ‘anhu, beliau menyatakan bahawa mentaati pemimpin adalah salah satu sebab mendapat jaminan Syurga. Ini adalah sebagaimana kata beliau:

    سمعت رسول الله وخطبنا في حجة الوداع، وهو على ناقته الجدع...اء، فقال: أيها الناس. فقال رجل في آخر الناس: ما تقول أو ما تريد؟ فقال: ألا تسمعون: إنه لا نبِي بعدي، ولا أمة بعدكم، ألا فاعبدوا ربكم، وصلوا خمسكم، وصوموا شهركم، وأدوا زكاة أموالكم، طيبة بِها أنفسكم، وأطيعوا أمراءكم تدخلوا جنة ربكم

    Aku mendengar Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam menyampaikan khutbah pada haji al-Wida’ dalam keadaan baginda menunggang untanya yang kepenatan. Sabda beliau:

    “Wahai manusia!” Kemudian, seorang lelaki di belakang berkata:

    “Apakah yang engkau perkatakan atau mahukan?” Sabda Rasulullah:

    “Adakah kamu tidak mendengar, sesungguhnya tiada lagi nabi selepasku dan tiada lagi ummat selepas kamu. Ketahuilah, hendaklah kamu sentiasa mengabdikan diri kamu kepada Tuhan kamu, solatlah lima waktu dan taatilah pemimpin kamu, pasti kamu akan memasuki Syurga Tuhan.” (Hadis Riwayat Ahmad, Musnad Ahmad, 36/487, no. 22161. Tahqiq Syaikh Syu’ab al-Arnauth: Isnadnya sahih berdasarkan syarat Imam Muslim. Diriwayatkan juga oleh at-Tirmidzi dan katanya hasan sahih)
    See More









  • Hilal Azman

    Imam al-Hasan al-Bashri rahimahullah menyatakan berkenaan kepimpinan pemimpin umat Islam:

    هم يلون من أمورنا خمساً: الجمعة، والجماعة، والعيد، والثغور، والحدود. والله لا يستقيم الدين إلا بهم، وإن جاروا وظلموا والله لما يصلح الله بهم أكثر مما... يفسدون، مع أن طاعتهم – والله – لغبطة وأن فرقتهم لكفر

    “Mereka menguasai (memimpin) kita dalam lima perkara, iaitu solat Juma’at, al-Jama’ah (penyatuan/perpaduan), hari raya, benteng pertahanan, dan perundangan. Demi Allah, agama ini tidak akan tertegak melainkan dengan kewujudan mereka, walaupun mereka melakukan keburukan dan kezaliman. Demi Allah, Allah menjadikan kebaikan dengan perantaraan mereka lebih banyak berbanding kerosakkan dengan sebab mereka. Ketaatan kepada mereka adalah suatu yang terpuji dan memisahkan diri daripada mereka adalah kekufuran.” (Ibnul Jauzi, Adab al-Hasan al-Bashri, m/s. 121. Dinukil dari: Syaikh ‘Abdussalam B. Barjas, Mu’ammalatul Hukkam fii Dhau’il Kitab wa as-Sunnah, m/s. 2)
    See More









  • Hilal Azman APABILA DINYATAKAN AL QURAN DAN HADITH...KAMU YANG MENAFIKAN?








  • Hilal Azman MAKA SIAPA YANG SEBENARNYA MENENTANG ALQURAN DAN HADITH?








  • Hilal Azman KAMU MENGIKUT CARA RASULULLAH...ATAU CARA SIAPA?








  • Hamizan Hat HG IKUT CARA RASUL KA ? (memperlekehkan orang yang mengikut Quran dan hadis)








  • Hilal Azman JIKA TIDAK, AKU TAK BERTANYA. HANG TU IKUT CARA SIAPA?








  • Hilal Azman TOLONG BERIKAN SEBARIS AYAT ALQURAN DEKAT AKU UNTUK MENYATAKAN TUDUHAN HANG.








  • Hilal Azman TADI AKU BERTANYA HANG TAK JAWAB LAGI..."DAJAL SOLAT KA?"








  • Hamizan Hat hg nak jadi firaun pulak (inikah Islam PAS? Sungguh cetek ilmu ugama mereka)
  • No comments: