Friday, October 29, 2010

Gempar - 90% orang asli di Galas berugama Islam!


90% masyarakat Orang Asli beragama ISLAM


Astagfirullahuladzim! Saya terkedu bila melihat statistik di atas. 90% masyarakat Orang Asli beragama ISLAM dan mereka ditindas dengan aktiviti pembalakan dan pengambil-alihan tanah tradisi mereka oleh Kerajaan Negeri dan syarikat balak yang diterajui oleh bangsa asing yang bukan Islam!

Kepada Baginda Sultan Kelantan, patik yang hina ini merafak sembah, berterima kaseh kerana ke bawah DYMM  Baginda Sultan  keperihatinan Tuanku dalam isu orang asli di Galas. Bagaimanapon patik bersyukur kerana Baginda Sultan juga bijak dan tidak membenarkan keperihatinan Tuanku dijadikan bahan kempen oleh parti yang memerintah  Negeri Kelantan (PAS)..seperti sumber yang dipetik Perak Daily

Sumber Istana itu menambah, baginda juga telah menangguhkan kesemua pertemuan dengan Exco Kerajaan Negeri yang dijadualkan sebelum 4 November.
“Malah, Sultan pun tiada di negeri dan baginda tidak akan mengunjungi Gua Musang sehingga pilihan raya berakhir,” kata satu sumber istana kepada The Malaysian Insider.
Sultan Muhammad V yang dimashyurkan sebagai sultan bulan lalu telah mengunjungi bahagian Gua Musang minggu lalu sebelum bermulanya tempoh berkempen untuk mengurniakan geran tanah kepada lebih 100 penduduk.
Bagaimanapun difahamkan tiada ahli politik dibenarkan menghadiri majlis itu.

“Tidak ada ahli politik dibenarkan menghadiri majlis itu disebabkan sensitiviti, Tuanku hanya diiringi oleh Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Mohd Aiseri Alias dan pegawai-pegawainya,” kata sumber Istana.

“Sultan bijak, baginda tahu peranan baginda, baginda faham situasi, jadi baginda tiada rancangan untuk melawat Gua Musang ketika tempoh berkempen,” katanya.



Baca seterusnya pendedahan oleh Kedah La Ni di bawah

"Gambar ini hanyalah sebahagian bukti betapa kerajaan negeri Kelantan mentadbir ala yahudi,melakukan kekejaman dan menjarah hasil keringat rakyat miskin untuk diberikan kepada cina singapura.

Pengarang tidak terkejut jika inilah rupa sebenar kerajaan negeri dibawah pemerintahan Islam acuan Nik Aziz .


Beliau sendiri mengalami krisis indentiti apabila tidak bangga menjadi melayu.

Barangkali beliau berasa lebih bangga menjadi cina singapura hinggakan penghargaan untuk rakyat asing atau bukan Islam (non muslim) menjadi keutamaan.


Pemimpin besar Isle PAS Kelantan MAKAN RASUAH & Zalim terhadap rakyat Gua Musang !


Cabaran buat PAS, buktikan kata Pengarang ini adalah salah, saman atau report polis jika tuduhan ini tidak benar !

Sepatutnya kalau benar pemimpin PAS kalangan ulamak dan umarak meraka tak patot buat sedemikian rupa,


Jual negara dan maruah bangsa serta agama. Sebenarnya agama hanyalah sendiwara atau alasan PAS untuk mencapai niat dan memauaskan nafsu semata-mata".

Dipetik dari Kedah La Ni http://www.facebook.com/notes/kedah-la-ni/90-masyarakat-orang-asli-kg-pos-brooke-dun-galas-beragama-islam/456572692345










             "

1 comment:

rahimi said...

Kerajaan pimpinan PAS sebenarnya adalah sebuah kerajaan yang 'bertopeng'..islam hanya pada nama tetapi dari segi pentadbiran jumuk dan carca marba.Siapa yang paling banyak mendapat tender balak kemudian di ali babakan??..beliau adalah senior saya masa zaman sekolah dan kerana bapanya baik dengan tok guru (ayam sabung nik aziz)maka kekayaan bumi negeri kelantan jatuh ketangan manusia hipokrit...siapa tak kenal keluarga tersebut satu Rantau Panjang mengetahuinya dan bagaimana mereka meraih kekayaan dibawah pentadbiran PAS yang penuh Islamik.Amat berharap Raja yang baru dinobatkan ini tidak condong pada mana2 parti politik dan akan lebih perihatin terhadap nasib rakyat kelantan dan tanah2 hendaklah diberi pada mereka yang berhak....