Sunday, October 28, 2012

Surat terbuka kepada Fathul Bari-jauhi kemelut Wahhabi Se Malaysia

Saya sudah lama melihat kemelut Nik Aziz- Dr Maza- Fathul Bari ini. Sebenarnya kemelut ini ialah   KEMELUT DAN SERAKAH WAHHABI NAK RAMPAS KUASA DI MALAYSIA.
 
Jangan terkejut keterlibatan Nik Aziz di sini-saya akan terangkan satu persatu

Tidak dinafikan Fathul Bari masuk UMNO atas arahan Dr. MAZA. Fathul Bari adalah budak suruhan Dr MAZA bagi membuka jalan untuk dia masuk UMNO. Kerana Allah sayangkan UMNO dan berkat doa para wali dan ulama menyelamatkan Tanah Melayu ini dari Wahhabi dan kesesatannya, maka  niat Dr Maza nak masuk UMNO, party yang memerintah Malaysia terhalang....bila penangkapannya  dibuat oleh JAWI atas kesalahan memberi ceramah tanpa tauliah.
Dr MAZA berlari ke Kelantan mendapatkan blessing Nik Aziz sejurus selepas ditangkap. Soalnya  Kenapa?
Sebenarnya tindakan Dr MAZA ditangkap dan didakwa atas memberi ceramah tanpa tauliah JAWI dulupon didalangi orang besar PAS iaitu besan Nik Aziz. Besan Nik Aziz yang bernama Datuk FH, bekas MP di kawasan Parlimen  Kelantan bersempadan Siam  inilah yang sibuk mencatur JAWI dan JAKIM serta memberikan lampu hijau Wahhabi mana nak didakwa. Para Wahhabi akan didakwa jika mereka cenderong kepada UMNO. Rujuk SINI
 
 
 
Umum mengetahui bahawa golongan ulama menguasai PAS sejak  1978  melalui Kepimpinan Ulama SINI Apa yang mereka tak tahu ialah sebenarnya itulah tarikh malang bagi PAS kerana perjuangannnya menegakkan ugama Islam telah tersasar kerana tarikh itu adalah tarikh malang  PAS jatuh ke tangan pemuka Wahhabi! Rujuk Nik Aziz Wahhabi, Kepimpinan PAS dan Hadi Awang Wahhabi,
 
Hadi Awang bergegas ke MEDIU bila University itu dikenakan tindakan oleh JAIS kerana menyebarkan ajaran Wahhabi
Kenyataan Haron Din jelas menjisimkan Allah-menunjukkan dia berfikrah Wahhabi
 
 
 
Semenjak tarikh itu, pemuka wahhabi dalam PAS mendapat tempat yang tinggi . Apa yang patut rakyat Malaysia tahu ialah Nik Aziz Nik Mat-Murshidul Am PAS,  Hadi Awang-President PAS, Haron Din Naib President PAS  dan Ketua Dewan Ulama PAS Haron Taib adalah Wahhabi.

 
 
Benarkan Nik Aziz Wahhabi? Penjelasan di UTV Live Streaming
 
 
 
Atas sebab itulah Tuan Guru Abdullah Sammah An Najmi mencabar Nik Aziz, Hadi Awang dan Haron Din untuk bersemuka bagi membincangkan AKIDAH!

Dr MAZA terkilan ke atas Fathul Bari kerana 2 perkara
1- Niat untuk masuk UMNO terhalang, dan perancangannya nak mewahabikan UMNO terhalang bila Fathul Bari banyak menggunakan Hadis yang digunakan ulama Islam ASWJ
2- Fathul Bari di dalam UMNO telah ditarbiyahkan oleh pemimpin tertinggi UMNO dari keturunan ulama Islam ASWJ seperti Zahid Hamidi dan Tan Sri Muhyideen Yassin.

Fathul Bari lebih banyak membawa isu "Taat Kepada Pemimpin" dan menggunakan Hadis yang digunakan pakai oleh ulama Islam ASWJ. Catatan-Wahhabi guna Hadis dari Albani yg membuang sebahagian hadis lain atas alasan hadis dhaif dan lain lain.

Malah dapatan  research saya di lapangan memberitahu bahawa Fathul Bari kulitnya wahhabi tapi jiwanya sudah Islam ASWJ. Apa tunggu lagi Fathul BARI! Tinggalkan sahaja Wahabi !

Sayugia saya mengingatkan Fathul Bari agar kembali kepada fitrah dan jadilah ulama Islam ASWJ. Tinggalkan gabungan Wahhabi SeMalaysia yang sesat lagi menyesatkan. Tinggalkan Dr MAZA, Hadi Awang  dan Nik Aziz......dan berjuanglah sebagai sebahagian saf ulama Islam ASWJ!
 
 
 
 
 

4 comments:

Anakbukitgantang said...

Assalamualaikum pembaca, komenlah ikut topik yang didiskusikan bukan ikut emosi. Saya akan tapis semua komen.

Jika para pembaca melihat artikel saya tak menjrus kepada politik kerana bagi saya ugama Islma ASWJ adalah titik pertemuan semua umat Islam untuk BERSATU.

Saya akan beri peenrangan isu semasa yg melibatkan tadbir urus kerajaan negeri, pusat atau PBT .

Bagaimanapon saya tak mahu terlibat secara langsung dalam kemelut politik sama ada UMNO atau PAS. Wassalam.

ukhwah_mahabbah said...

sokong salam hijrah...
dtgnya Rasulullah mengeluarkan & menyelamatkan umat manusia dari belenggu kejahilan.
pengajaran hijrah pekara yg awla dilakukan stlh smpi d madinah ialah
1)membina masjid
2)MEMPERSAUDARAKAN ANTARA MUHAJIRIN & ANSAR
3)membuat pasar untk kaum muslimin.

wahai saudara se islamku, x kan sampai pertolongan Allah jika tiada kesatuan.

Anonymous said...

Rabbi aini zikrika wa shukrika wa husni ibadatika . . .

Anonymous said...

Thanks for the auspicious writeup. It if truth be told was a enjoyment account it.

Look advanced to far brought agreeable from you! However, how
could we communicate?

my website: mind meister coupon