Wednesday, September 17, 2014

# PRK Pengkalan Kubor # Tokey balak rupanya

Masyarakat sibuk didedahkan kekayaan terlampau Ngah DAP Perak yang mengambil balak Kelantan kurniaan Tok Guru Nik Aziz. Rujuk  di sanggahtokjanggut dan kickdefella.dato-mohd-amar-berdepan-dengan-siasatan dan gelombangkick -pendedahan-skandal-balak


Kini persoalan yang timbul ialah apakah calon PAS dibelakang operasi pembalakan haram??? Baca seterusnya




Persoalan tersebut adalah tentang sebuah kilang kayu yang memproses balak secara haram yang terletak di Kampung Bendang Pok Yong yang merupakan tempat tinggal Wan Rosdi, calon PAS.

Sudah lama kilang berkenaan wujud dan beroperasi.


Bagaimanapun, tiada sesiapa pun yang tahu siapakah sebenarnya pemilik kilang berkenaan walaupunterdapat khabar-khabar angin yang menyatakan bahawa pemilik kilang haram itu adalah Wan Rosdi terutama sekali yang membabitkan jawatan dan kedudukannya dalam Kompleks Perkayuan Kelantan dan Ahli Majlis Majlis Daerah Tumpat dari tahun 1997-2007.

Wan Rosdi merupakan salah seorang Ahli Lembaga Pengarah Kompleks Perkayuan Kelantan dan pada masa yang sama dia juga merupakan seorang kontraktor binaan.


Kewujudan kilang haram seperti itu sepatutnya dibanteras oleh pihak berkuasa terutama sekali Majlis Daerah Tumpat. Namun memandangkan kewujudannya seolah-olah dipandang sebelah mata, maka sudah pastilah pemiliknya mempunyai hubungan yang amat kuat dengan Majlis Daerah Tumpat, mahupun dengan Kerajaan Negeri SERTA Perkayuan Kelantan.

Tambahan pula ia terletak di Kampung Bendang Pok Yong dan hanya 2 kilometer sahaja jaraknya dari rumah Wan Rosdi!

Petikan dari Bulletiin Sengal 


Malah dari maklumat yang diterima berapa Penghulu PAS, calon PAS ini kuat KRONI. Sebagai penyelaras Dun calon PAS hanya memberi projek kepada kroni dan salorkan bantuan negeri pada mereka yang disukainya saja!!!



SUMBER

2 comments:

Anonymous said...

HARAM KILANG HARAM LAH HASIL NYA DAN HARAM LAH HUKUMNYA -ALLAHUALAM

Anonymous said...

Calon BN buat Sekolah pondok .. Calon PAS buat Pondok Haram ..kan haramjadah namanya tu ....