Saturday, July 20, 2013

Hina Islam- bila pemimpin PAS tak ikut Al Quran dan Sunnah

Allah s.w.t. telah berfirman ….dan perangilah kaum kafir musyrik seluruhnya sebagaimana mereka memerangi kamu seluruhnya dan ketahuilah sesungguhnya Allah berserta orang-orang yang bertakwa. (At-Taubah: 36)….


Ayat ini merupakan satu order atau perintah daripada Allah s.w.t. Pada permulaan Islam, tiada perintah untuk memerangi mereka sepertimana firman Allah dalam surah Al-Kafirun “Lakum Dii nukum wali yadeen”
 
 
Katakanlah (wahai Muhammad): Wahai orang-orang kafir! (1) Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah. (2) Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah. (3) Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat. (4) Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat. (5) Bagi kamu agama kamu dan bagiku agamaku. / (6)


Akhirnya setelah umat Islam mempunyai kekuatan dan bilangan mereka mulai ramai. Allah s.w.t mengizinkan mereka memerangi golongan kafir yang memusuhi Islam.
 
 
Namun dalam memerangi kafir , umat Islam  tidak dibenarkan melampaui batas. Di masa dulu jika musuh sudah ditembak atau ditetak maka biarkanlah mereka mati dengan sendiri. Jangan ditambah tembakan supaya mereka cepat mati. Pada situasi hari ini-bila musuh Islam telah jelas memerangi Islam maka TINDAKAN TEGAS secara undang undang wajar diambil bagi menjaga kesucian ugama Islam!

              Wajib perangi musuh yang mengistiharkan perang ke atas Islam dan Ummatnya

Selain peperangan, Islam juga tidak menggalakkan kita melampaui batas dalam apa jua perkara termasuklah ibadah.

Tapi lihatlah kini keterlampuan batas mereka yang lebih berkiblatkan party politik (PAS) dan pada masa yang sama membelakangkan perentah Allah. Lihat kenyataan Hanipa Mydin MP PAS Sepang yg berfikrah Syiah (bukti SYIAHnya Hanipa Mydin)  yang diambil dari blog Ganyang Syiah, Din Turtle dan Milo Suam:


Dasar Syiah ialah menunjukkan belas kasihan atas kafir dan memerangi orang Islam. Kepada pengundi Sepang yang mengundi Hanipa Mydin bertaubatlah

Dalam akhbar Syiah abna turut menyatakan pendirian Mohamed Hanipa Maidin:

"Saya boleh bayangkan jika pengarah Jais berdepan dengan mana mana ayatullah atau hujjahtul Islam syiah beliau bukan sahaja tidak mampu berhujah mungkin juga pengarah Jais selepas ini tidak berani lagi 'mengusik' syiah".

"Dalam keadaan ulama sunni dan syiah berusaha keras mendekatkan kedua dua mazhab besar ini melalui 'taqrib al madzahib' tindakan Jais nampaknya makin menjauhkan kedua dua mazhab itu", menurut Hanipa Maidin lagi. ABNA

Baru-baru ini, dalam Harakah, Hanipa Maidin begitu gah memuji Ayatolol Khomeini di bawah tajuk: Penghinaan Nabi dan ketiadaan Imam Khomeini.



Jelas dasar Syiah ialah menunjukkan belas kasihan atas kafir dan memerangi orang Islam. Kepada pengundi Sepang yang mengundi Hanipa Mydin bertaubatlah !

Lihat pula kenyataan Ketua Penerangan Muslimat PAS Aiman Athirah yang saya screen shot dari laman facebook dan dikeluarkan di blog Terengganu Kini. Bukan sahaja dia menyetujui perbuatan menghina ugama Islam malah memfitnah pihak lain (UMNO)  di bulan Ramadhan Al Mubarak.

Aiman Athirah ni baca dan faham tak firman Allah dalam Al Quran? Atau bagi dia politik adalah lebin penting dari  ugama

Semoga umat Islam lebih mendahulukan Al Quran, Hadis, Ijmak Ulama dan Qiyas dari nafsu duniawi (party politik) mereka- Dalam hal ini Kerajaan Pusat telah bertindak tegas dengan menyumbatkan mereka dalam penjara tanpa jaminan bail (Rujuk artikel terdahulu   SINI ), namun tindakan PAS yang membelakangkan ugama Islam dalam menangani tindakan penghina ugama Islam  sangat dikesali.
 
Rujukan
 
 
Screen Shot dari Terengganu Today/ Aiman Athirah

 
 
 
 

6 comments:

Anonymous said...

ular mak pas kan dah keluar patua..

"orang kafir dibolehkan hina islam sbb dia bukan islam.."

patua yg paling sesat.. kitab mana ularmak pas rujuk pun tak tahu lah sbb tu semakin ramai malah berlumba2 puak2 kafir menghina/mencaci agama islam dan orang2 islam.. pasti ularmak2/lebai2 pas akan mempertahankan orang2 kafir ini..

ramai ularmak2/lebai2 akhir zaman dalam pas... mereka semakin songsang sbb merujuk kepada kitab jinggay

Anonymous said...


PAS hanya parti politik.
PAS bukan agama.
Islam itu agama.
Allah dan Rasulullah tidak ada parti.
Islam tidak ada parti.
Islam itu bukan PAS.

Anonymous said...

Sungguh tidak sangka pas boleh jadi begini. Sebelum ini merekalah yang terkehadapan kononnya menentang segala yang mungkar sehinggakan orang islam lain yang bersyahadah dan bersolat tetapi tidak berilmu agama tinggi seperti mereka dikatakan menolak Islam. Tetapi sekarang merekalah pula yang paling jinak dan berlemahlembut apabila bukan sahaja menjadi seorang yg sangat memahami tetapi sangat melindungi orang kafir yang menghina dan menentang Islam. Sedangkan dengan orang umno masih pula memusuhi.
Sesungguhnya bagi Allah sangat mudah membolakbalikkan hati seseorang akibat ketaksuban dan ketakburan mereka. Semoga Allah memberi petunjuk kepada semua umat islam di malaysia ini yang mana yang benar dan yang mana yang batil.

Anonymous said...

Nyanyok tahap giler dah org tua ni.Jadi sewel gitu sebab dia kan dah berjanji dgn setan.tgok jer vedio dia kata takper dia nk kawan dgn setan.tu pasal perangai mcm setan iblis.Mohon semua umat melayu islam berfikirlah dengan akal logik .Bersatuhati lah agar melayu lebih kuat memerangi segala muslihat strategi halus terancang puak laknatullah.Berjihad lah hingga titisan darah terakhir demi agama melayu dan kesatuan ummah melayu islam sejati.Bersatu semua melayu.Syurga neraka hak milik Allah swt.Bersatu membantu sesama melayu demi kelangsungan hidup melayu amnya.

Anonymous said...

Mohon kerajaan yg diamanatkan rakyat terus kuat menjalankan tanggungjawab demi membantu melayu yg ditindas dan dihina krn perbuatan segelintir manusia yg sesat jiwa dan akal fikiran.Pedulikan kata dan tuduhan yg tak bertempat.Hapuskan dajal yg bertopengkn manusia .Yg penting melayu bantu melayu.Takbir.

Anonymous said...

UMNO menggunakan keMelayuannya utk mendptkan sokongan Melayu / Islam, sementara PAS mempergunakan Islam utk mendptkan sokongan dan laba politik.