Saturday, May 4, 2013

Pengundi hantu dari Singapura dan Thailand

Dalam sibuk Pakatan menuduh bangla menjadi hantu, rupanya PKR dan DAP akan imprt ramai PR dari Singapore untuk mengundi kali pertama di Gelang Patah esok.
 
Begitu juga PAS Kelantan dah mulai guna fixed deposit pengundi hantu warga Thailand yang mempunyai dwi kerakyatan bagi mengundi dalam PRU esok. Selain itu pengundi hantu Kelantan mali dari luar Kelantan diberitaka diberi wang RM 500 untuk balik Kelantan dan mengundi..wah banyak duit! Berita ini saya dapat dari jiran saya yang mempunyai staf orang Kelantan!
 
Cuma kali ini Malaysia mendapat bantuan Pemerintah Indonesia dan Thailand. Pemerintah Thailand melalui pegawai tentera tertinggi di sempadan Malaysia -Thai dah beri amaran bahawa tindakan berat akan diambil bagi pengundi dwi kerakyatan Thai yang mengganggu dan menyertai proses pilihanraya Malaysia esok. Dakwat kekal yang digesa Pakatan akhirnay memakan padah bila kesan dakwat akan dijadikan bukti mana mana rakyat Thai yang keluar mengundi esok di Malaysia.
 
Kedutaan Indonesia juga sudah memberi amaran agar rakyatnya tak menyertai mana mana demo dan keganasan yang dijangka diadakan Pakatan esok.
 
Dalam pada itu Lanun Sulu yang menyerang Sabah terhenti langkah kerana baru baru ini mereka diserang oleh Filipina . Sebanyak 35 lanun telah mati ditembak.
 
Syukur alhamdulillah Malaysia mendapat bantuan negara jiran kecuali Singapura.

4 comments:

Anonymous said...

Orang Melayu Singapura ada kata supaya jangan kaitkan mereka dengan pengundian diMalaysia dan jadikan mereka seolah bogey (hantu) untuk dijadikan bahan omok-omokan. Pun begitu nasib mereka dan agama islam ditangangan PAP apa keistimewaannya? Bukan nak jadikan mereka bogey tapi sekadar menyatakan dan memberi peringatan apa hakikat sebenarnya PAP dan DAP.

Anakbukitgantang said...

Anon May 5-itupon kalau orang Melayu Malaysia ingat-ada yg buta mata hati terus sokong DAP....

Anonymous said...

Oran Kelantan seharusnya bertermakasih usha BN selama ini sehingga Melayu dan Islam berdiri dengan megah. banyak dah peluang dah diberikan kpd orang Kelantan baik diKelantan atau dimana-mana -memang kalau masih tak faham memang jenis apa! Islam agama Persekutuan dalam Perlembagaan - Pas sekadar dapat memperjuangkan Negara kebajikan itupun samar. Kalimah Allahpun dia kantoi apatahlagi sibuk kafirkan sesama Islam.

Anonymous said...

Awesome article.

My blog post acoustic guitar chords for beginners