Monday, May 6, 2013

Malaysia menuju 2 parti sistem; Islam vs Kristian!

Bacaan saya bahawa UMNO akan memegang syiar Islam menentang DAP yang membawa Kristiniasasi ternyata benar.
 
Sayang dalam PRU13 yang semacam "Perang Salib" ini-maseh ramai orang Islam yang tak dapat membaca gerak musuh dan maseh mendokong kuffar sebagai pemimpin mereka. Teguran ini saya tujukan khas kepada penyokong taksub ahlul PAS dan PKR yang terlalu taksub mengundi DAP. Apakah pengorbanan PAS dibalas DAP? Lihat keputusan Salahudin di Johor yang kecundang!
 
Dalam keadaan getir ini sepatutnya umat Islam bersatu mendokong fraksi Islam yang lebih kuat dan tak berkroni dgn kuffar DAP
 
Tambah menyedihkan bila Zul Nordin yang jelas menentang MURTAD kalah kepada Khalid Samad yang jelas mendokong Leberalisasi ugama di Parlimen Shah Alam! Aapa mesej yang nak diberikan pengundi Islam Shah Alam yang menjadi majoriti di parlimen tersebut? Apakah mereka membenarkan kegiatan menyokong MURTAD yang jelas didokong Khalid Samad?
 
Begitu juga Abdul Ghani Othman bekas MB Johor yang selama ini sangat baik dengan peniaga Cina dikalahkan di Gelang Patah. Apa mesej yang nak diberikan pengundi Cina? Mungkin sebaiknya selepas ini bakal MB Johor lebih mementingkan umat Islam dan kemasyalatan ummah dari berbaik dengan peniaga Cina! Telah banyak kemudahan dan program yang diberikan oleh DS Najib kepada kaum Cina namun jelas mereka hanya mahukan kuasa politik tanpa mengira kerjasama dan kontrak sosial yang disepakati selama ini.

Pesan saya kepada DS Najib dan bakal MB Johor, bawa sahaja Tan Sri Muktar Al Bukhari dan mana mana usahawan Bumiputera yang layak bagi menjayakan projek projek di Johor sementara baki 5 tahun pemerintahan umat Islam di Johor. Mulai saat ini pedulikan teriakan ultra kiasu Cina- sebenarnya mereka yg tak adil dan tak saksama dalam pembahagian kek ekonomi.

 
Doa saya di saat ini ialah semoga Allah  bukakanlah HIJAB dari matahati mereka untuk melihat kebenaran. Sebab itu saya tak henti henti mendoakan semua umat Islam diampunkan dosa mereka agar kehitaman dihati mereka kerana memfitnah, memaki dan mencerca sesama ummah dibasuh dengan kemaafan dan doa keampunan dari saudara seIslam yang mereka zalimi.

Terlalu banyak kekasaran dan gedebe dari penyokong PAS yang kemaruk kuasa ke Putrajaya sampai menggadaikan Islam.

Saya bawakan mesej dari seorang PAS yang celik hati dan wajar disampaikan kepada ahlul PAS lain yang maseh teruja dgn tahaluf wala/akur PAS dgn DAP

"......InsyaAllah..golongan2 Anwarist Pluralist dan Liberalist di dalam PAS akan kita tendang keluar demi menaikkan semula Haibah dan maruah PAS InsyaAllah...tetapi usaha ini bukan mudah cuma utk PRU13 ini, pilihlah mudarat yang lebih ringan drp memilih PKR dan DAP PAS perlu diajar oleh ahli, seperti juga BN pernah diprotes ahlinya ketika PRU 12 dulu.

Hak Allah diketepikan demi Putrajaya
Nauzubillahiminzalik "


Catatan penulis-mudarat yang ringan itu ialah UMNO dan Barisan Nasional!

Kepada PAS, maaf penyokong anda tak faham dan maseh menyokong Tokoh Pluralisme Ugama Khalid Samad di Shah Alam dan Tokoh Liberalisme Ugama Hadi Awang al Wahhabi  di Parlimen Marang dan Nik Aziz Nik Mat Al Wahhabi di DUN Kelantan!! 

 

19 comments:

Anonymous said...

Sangat setuju, pedulikan kaum cina, martabatkan dan kayakan orang2 bumiputera..potitics cannot be too straight...

Anonymous said...

malam tadi bila mendapat keputusan, saya terfikir yang sama juga.dulukan rakyat melayu/islam dijohor.jangan berganjak dengan cina rasis.pastikan PTP dan gelang patah ekonominya di jaga(control) oleh orang islam

Anonymous said...

Dari apa yang dilihat, kaum cina hanya ambil kesempatan dan pentingkan diri. Najib mesti sedar, yang tolong bn hanya bumiputera, bantu bumiputra bersungguh2 dgn ikhlas dan berusaha utk menyatukan semua bumiputra dlm satu wadah perjuangan. Lupakan kaum cina tumpu pada siapa yang tolong kita. bila mereka lihat semua bumiputra bersatu baru mereka sedar.

Khalid Al-walid said...

kalau BN yang byk tolong cina pun boleh kena tendang jauh2..ingat bila diorang jadi kerajaan PAS akan dapat apa2 ke?apa yang saya faham org2 melayu telah diperbodohkan anwar untuk menyokong cina..akhirnya kita perlu balik kampung n tanam Jagung..

Anonymous said...

kerajaan johor nanti pastikan pembangunan iskandar diutama kepada melayu umno dan bukan kepada melayu pas dan pkr yang sombond dan bongkak

enrike said...

[Pesan saya kepada DS Najib dan bakal MB Johor, bawa sahaja Tan Sri Muktar Al Bukhari dan mana mana usahawan Bumiputera yang layak bagi menjayakan projek projek di Johor sementara baki 5 tahun pemerintahan umat Islam di Johor. Mulai saat ini pedulikan teriakan ultra kiasu Cina- sebenarnya mereka yg tak adil dan tak saksama dalam pembahagian kek ekonomi.]

sangat bersetuju dengan cadangan ini...

Anonymous said...

Nampak gaya, PAS dah dihududkan DAP. Bila orang kopiah nak Islam secara membuta tuli.

PAS 21, PKR 30 dan DAP 38 kerusi Parlimen. Bolehlah kini DAP laksanakan hudud ala DAP diMalaysia.

lepas ini tak perlu lah lagi nak memperkasakan sekolah Jenis Kebangsaan Cina.Biar mereka guna duit sendiri saja seperti sekolah swasta.

buat undang-undang dalam bahasa Melayu sahaja diParlimen.Dan mahkamh mesti guna Bahasa Melayu dan semua undang2 dalam bahasa Inggeris di Bahasa Melayukan dan menjadi rasmi.

Man Pontian said...

Biar cina ketawa puas2..
biar dirasakan bangsa mereka benar2 hebat kononnya..
sekarang ni kita 'jack' dia org tinggi2(proses ini sedang berlaku)
cukup masa nanti kita bagi itu bangsa jatuh terhempas kaw2 punya..
(perkara ini bakal terjadi dengan izin Allah!)
itu jam baru itu cina bukit datang menyembah orang kita..
baru itu cina tau tinggi rendah langit!!!

*datang menumpang cari makan kat tanah org..dah bagi nyawa pun tak tau nak kenang jasa..dasar bangsa tak tau diri!!!

belang said...

Bro, pengundi melayu shah alam majoriti menolak khalid samad. Yg memenangkan dia, pengundi bkn melayu dari peti2 undi lain. Semasa pengundian di shah alam sendiri, saya terkejut byk bkn islam mengundi disebelah petang di seksyen 6 dan semuanya berbual soal ubah pada hari tersebut. Tp sebahagian kecil pengundi islam ni mmg karat dan jentera mereka dikesan berada dimana2. Mereka dah didoktrinasikan dengan ABU.

Anakbukitgantang said...

Belang- itu information yg sangat baik-SPR kena siasat-kes pengundi hantu ni sebenarnya kes mereka..tapi biasalah mereka akan tunjuk kesalahan ke pehak lain

msv said...

tolong jangan apikan isu perkauman disini. ini bulan hal cina,melayu atau India. Rakyat nak perubahan,perubahan dari segi politik. nak majukan negara. tak ade kena mengena dengan isu perkauman. kamu semua tak fikirkan ke. kerajaan BN mengamalkan korupsi. mementingkan kroninya saje samade dia umno atau MiC atau Mca. Pkr ade prms sum changes seperti hal pendidikan percuma,turunkan harga minyak dan sebagainya. Kalau kamu kata kaum cina racist. they also voted for pas n malay candidate. Look at Singapore,lihatlah kemajuan dari segi sosio-ekonomi di sana,currency dia orang tak malu negara kecil tak banyak sumber alam tapi boleh membangun sedemikian. look.at the dept of peoples protes jangan come to a conclusion yang remeh temeh. im not an indian or melayu or Cina. im a Malaysian n i love my country. tq


Anakbukitgantang said...

Saya tak apikan isu perkauman tapi inilah analisa PRU13. InsyaAllah selepas ini melalui statistik kita akan lihat siapa undi DAP dan PKR dan bukti PAS tak dapat undi Cina. Analaisa berdasarkan STATISTIK!

enrike said...

ngapa pulak tak boleh perkauman sedangkan semua parti berasaskan perkauman...

Malaysia sendiri berbilang kaum...

kalau betul2 tak mau perkauman hapuskan setiap parti berasaskan kaum dan setiap parti baru mesti berbilang kaum/bangsa...

sekolah berdasarkan kaum juga mesti dihapuskan.... bahasa selain bahasa malaysia mesti dihapuskan...

boleh ke camtu.... kalau tak boleh jangan bagi yang komen yang tak berpijak dibumi nyata dan hadapilah realiti...

kalau nak cakap pasal toleransi dan muhibbah orang Melayu dah bertoleransi dan bermuhibbah serta beralah beratus2 tahun...

mungkin 2013 sabar orang Melayu dah kurang sikit kot dan itulah realitinya berdasarkan komen diblog2...

Anonymous said...

jika benar saham kfc telah dijual kepada bukan bumi kami org melayu mendesak kembalikan kfc kepada usahawan bumiputra....semuamb yang baru mesti ultra melayu....

Anonymous said...

Apabila cina swing undi mereka kepada pakatan dengan harapan pakatan berjaya menawan pusat pentadbiran Persekutuan dan Pakatan pula gagal menawan pentadbiran pusat seperti diwawarkan, cina telah silap langkah dan membuka tembelang mereka akan siapa mereka sebenarnya kepada orang melayu apabila terlalu overconfident Pakatan akan menang dan habuan yang mereka akan dapat dan justeru itu bolehlah mereka "ransom" Dato Seri Anwar. Jadi siapa yang akhirnya tertipu? Melayukah?

PM akan tubuhkan Kabinet seperti dikehendaki oleh Perlembagaan. Tidak akan DAP diberikan apa-apa jawatan diKementerian - itu sudah pasti dan itulah logikahnya. MCA dapatlah sedikit kerana mereka "gagal" dan dahpun ikrar tidak mahu jawatankalau gagal. begitu juga MIC dapatlah lebih dari sedikit berbanding cina MCA. Maka siapa kini kena tipu? siapa juaranya?

kasualti yang ketara dalam masa terdekat ini adalah Nik Aziz sendiri, Mat Sabu, Haron Din dan PAS keseluruhannya. Hilang Kedah. jangka masa panjang, UMNO akan menjadi lebih kental perpaduannya.

Tun Mahathir dah "turun", Nik Aziz pun dah "turun". Kit Siang dan Guan Eng dan karpal bila lagi? masing-masing pun dah ada anak masing-masing sebagai ganti. nak apa lagi?

Sudah tiba untuk memperkasakan Bahasa Melayu diMahkamah dan undang-undang dalam bahasa Melayu saja diparlimen. Yang lain diterjermahkan Ke BM dan menjadi rasmi.

Sekolah kebangsaan Cina diswasta dan tidak diberikan bantuan kerajaan - pakailah duit sendiri.

Anonymous said...

ini semua salah umno...

Anonymous said...

Memang aku setuju kalau dikatakan PRU13 ni orang cina dah pecah tembelang. Jangan bersorak sbb menang besar dan boleh pergi jauh lagi. Silap. Cina sedang menggali kubur sendiri kerana tamak tak reti bersyukur. Walaupun undi Melayu pecah 3, mungkin 4( ke DAP), UMNO masih mampu menang besar. Tak sabar menanti hari penyatuan bangsa Melayu Islam. Biar mereka sedar bumi mana mereka pijak, langit mana mereka junjung!

Anakbukitgantang said...

Anon May 8 9.13 PM-insyaAllah kita melihat negeri2x yg dimenangi UMNO cepat sahaja angkat sumpah MB dan KM

Tapi seolah petunjuk Allah negeri yg dimenangi Pembangkang (Kecuali Penang DAP) mengambil masa yg lama utk angkat sumpah-maknanya pakatan mereka rapuh

Lihat Selangor maseh undecided siapa MB di klgn Party komponen

Di Kelantan Husam buat demo melalui Gerakan R depan SUK

Anonymous said...

man pontian TAKBIRRR!!!