Friday, October 26, 2012

Qurban tanda taqwa-jawapan kepada kejahilan Abby Abadi dan Lim Kit Siang

Hari Raya Aidil Adha adalah lebih istimewa bagi umat Islam. Bulan Zulhijjah termasuk dalam 4 bulan Haram dalam kalendar Islam. Haram disini bermaksud Haram menumpahkan darah kerana peperangan atau pergaduhan . Ia juga membawa maksud  Haram mencetuskan pergaduhan. Umat Islam diminta memperbanyakkan ibadah dan mengurangkan jidal (berhujah) yang boleh membawa kepada pergaduhan.
 
Oleh itu tindakan JAHIL ugama yang dibuat oleh Abby Abadi dan Lim Kit Siang amat mendukacitakan umat Islam. Pada saat umat Islam sedang bersiap sedia menyambut 10 Zulhijjah, atau Hari Nahar, kenyataan jahil mereka mengenai Qurban dikeluarkan di media twitter (Abby) dan blog Lim Kit Siang.
 
Apakah  Abby JAHIL  atau Lim Kit Siang  lagi JAHIL?
 
Kenyataan memfitnah oleh Lim Kit Siang dalam screen shot "I feel sad that Aidil Adha is around the corner and animals are being sacrificed in the most barbaric ways..." dapat dilihat di bawah:-
 
 
Kepada kenyataan "barbaric" Lim Kit Siang saya kemukakan bukti saintifik bahawa daging sembelihan cara Islam adalah paling tidak menyakitkan haiwan (most humane) dan kaedah sembelihan zabiha yang terbaik bagi memastikan daging segar  kerana sebab berikut:
 
1- pisau yang digunakan mestilah tajam
2- pembuluh darah, trakea (salur udara)  dan leher dipotong serentak dan
3-darah dibuang dulu dari pembuluh darah sebelum leher dipotong.  Cara ini menyebabkan daging sentiasa segar kerana tiada bakteria dibenarkan membiak dalam pembuluh darah haiwan tersebut- Rujuk kenyataan Islamic Research Foundation
 
Kepada Abby Abadi jelas perjuangannya tidak berpaksikan cinta hakiki kepada Illahi. Abby maseh terbawa dengan kecintaan duniawi dan meluahkan kefahaman ugama yang dangkal . Jelas menunjukkan Abby maseh mempunyai sifat ujub, riyak, sombong, bongkak dan bangga diri (sifat mazmumah). Rujuk kenyataan twitter di bawah;-
 



  • Hari Raya Eidul Adha adalah masa untuk umat Islam berjihad. Tinggalkan cinta duniawi (pangkat, harta, glamour, wang ceramah dan upah  untuk Abby) dan kejarlah cinta yang hakiki iaitu mencintai Illahi dengan beribadah.
  • Abby perlu tahu bahawa pada hari Arafah iaitu 9 Zulhijjah Nabi Ibrahim telah melakukan ibadah Qurban kerana TAAT kepada perentah Allah. Ketaatan Nabi Ibrahim kepada Allah dibalas bila Allah menggantikan Nabi Ismail dengan seekor qibas. Sebagai memperingati peristiwa itu umat Islam yang mampu mengadakan Ibadah qurban dan membahagikan makanan sebagai tanda ketaqwaan kepada Allah. Kesyukuran atas tanda kehambaan seorang hamba kepada  Allah Yang Maha Esa ini dikongsi dengan fakir miskin. Ibadah Qurban ini adalah bukti ketaqwaan yang menjadi integrity seorang hamba yang soleh kepada Ya Dzal Jalalil Wal Ikram iaitu  Tuan Punya Alam ini (Allah)
  • Kini ibadah Qurban dihina. Lihat kenyataan yang tak memperdulikan sensitiviti umat Islam blog pemimpin DAP di atas. Apa bedanya dengan penghinaan oleh Abby yang  berugama Islam dengan Lim Kit Siang?
  • Sedarlah sebagai hamba kita sentiasa berdoa agar amal ibadah kita diterima. Para Murabbi dan salihin dari kalangan umat Islam sentiasa berdoa agar segala amal ibadah mereka  diterima. Para murabbi ini istiqamah berdoa hatta selepas 6 bulan berlalu nya Ramadhan agar ibadahnya masa bulan Ramadhan diterima- Oleh itu saya ingin bertaanya, di manakah makam/ kedudukan kita dibandingkan dengan para murabbi ini? Abby perlu muhasabah diri dan elakkan mengeluarkan kenyataan yang menunjukkan dirinya maseh dikuasai nafsu amarrah dan penuh dengan sifat riyak dan ujub. Hak menerima segala amal ibadah kita adalah Hak Allah. Abby diminta tidak menjadi hamba Allah yang takbur dan mendahului Allah dalam Qada dan Qadar.
  • Kepada Abby saya sarankan sekali lagi belajarlah dengan guru murshid bukan ularmak wahhabi dan syiah  dipentas politik yang sesat lagi menyesatkan.


 

4 comments:

Anonymous said...

utk kit sial abi
agi 13mei lu mmpos
lu bagi limau ,lancau kat pokok kat patong ini ada bodoh ?????????? jgn main2 islam kita sanggup mati !!!!!!!!!!! kita tak ganggu lu punya ptong w/pun ini memang kerja bodoh
abby u ke kuliah mgrib nak tunjuk - tapi kuliah magrib or kuliah nyanyi sbb taktau lagi apa itu korban ???? brape lama dah islam /// JIKA LEMBU YG NAK DIKORBAN BOLIH BACA DAN CAKAP LEMBU INI KAN KATA bodoh , binatang yg hendak dikorban amat gembira , yg dikata korban membazir sembelih kau - ingin berubah ,,,,

Anonymous said...

Tak payah lah layan Abby yg macam gila meroyan ni. Bagi publisiti murah utk dia buat apa. Dia tak da ilmu Dan tak layak nak cakap bab agama. Masuk pas terus dapat title ustazah bagi ceramah.....fuh mudahnya. Duit masuk lagi byk Nima dibandingkan masa berlakon dulu. Apa jadi kat aishah? Org pas tak panggil dia ceramah ke atau org tak minat tengok fizikal dia tak mcm Abby. Tak sangka kuat nafsu org pas ni ya tak padan dgn kopiah putih di kepLa

Anonymous said...

lim kit siang ka lim kit malam ka,
lu ingat ni..lu tu walisan pendatang.
lu pegi belajar kat oxford ka...harvard ka... lu tak akan jumpa statement dalam buku-buku kat sana kata cina penduduk asal tanah melayu.

jadi jangan suka-suka hati nak bangkit api dalam sekam. bahaya gua cakap sama lu. bahaya....

Taipan said...

Abby..
lu dah lama sgt ker tak kene gerudi?
kesian wa tgok sama lu...
Kalau lu bodo agama..pi laa belajar..pi cari ustaq.
Tapi kalau lu sombong..wa tak dpt nak tolong sama lu..

*sorry aaa abby,kalau lu bg free pun wa tak mau angkat..wa tala selera sama lu.