Sunday, September 12, 2010

antara perjuangan, fitnah dan matlamat menghalalkan cara

Salam,

Pertama sekali saya nak ucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham Dato Sosilawati, peguam, pegawai bank CIMB cawangan Kampong Baru dan pemandu yang dibunuh kejam di Morib. Saya tak mahu mengulas panjang sebab maseh dalam siasatan polis dan oleh itu subjudis. Apapon butiran dan identiti peguam dan bekas ahli Majlis Peguam tersebut ada di sini http://www.facebook.com/photo.php?pid=142556&id=100001200616378#!/pages/Kuala-Lumpur-Malaysia/Anti-PKR-Club/197344137372?v=wall&story_fbid=156768354349405

Kedua saya nak berterima kaseh kepada Tan Sri Musa Hassan yang maseh menjalankan tugas dan semua anggota PDRM yang cekap menyelesaikan kes pembunuhan tersebut. Salinan video tape wawancara wakil PDRM boleh didapati di link ini

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DuHQsUEtyeyk&h=9cc63

Ketiga saya nak menyatakan rasa sedeh kerana isu ini telah mula di spin/fitnah  oleh ahli politik yang tak bertanggungjawab apatah lagi memakai gelaran muslimah PAS di sini http://twitter.com/docmarjan yang mulai mengaitkannya dengan Altantuya. Apakah motif berbuat demikian? Adakah ia penyataan berpandu yang memandu  minda pembaca ke arah konspirasi dan menyalahkan pemimpin parti lawan ataupon Kerajaan Persekutuan?

Kenyataan Dr Lo lo dan rakan melalui twitter

"@AfiahHafiz Saya mnyebut sbb high profile case. Mmg byk kes pmbunuhan kejam, mcm2.stengah tu kita pn xde info.

about 13 hours ago via Twitter for BlackBerry® in reply to AfiahHafiz


.@AfiahHafiz Sape yg bleh lupakn kmatian altanTuya.sy kaitkn sbb mrk adalh wnita spt sy. Mrk mati dbunuh kejam dbumi msia.apa yg politiknya?
about 14 hours ago via Twitter for BlackBerry® in reply to AfiahHafiz


.Altantuya Sosilawati wnita cantik muda mati dbunuh kejam dbumi Msia.sorang dletup sorang dbakar.bunuh wati ada motif?Bunuh Tuya Xde motif? "
about 15 hours ago via Twitter for BlackBerry® "

 Komen ABG- Maaf bagi saya, yang juga seorang wanita dan ibu serta  tak berpehakpon ke mana mana faction,  amatlah janggal untuk  menyentuh kematian Allahyarham Dato Sosilawati dengan Altantuya tanpa ada tujuan lain disebaliknya (sungguh benar kata orang politik itu cukup kotor)

Apapon mengikut seorang pembaca Fb yang arif dalam transaksi kewangan, Allahyarham Dato Sosilawati telah tidak dinasehatkan oleh peguamnya penggunaan Irrevocable Conditional Bank Payment Orders bagi transaksi kewangan yang melibatkan jumlah yang besar....dan ini menimbulkan tanda tanya...

Kepada semua biarlah PDRM menjalankan tugas mereka...dan hormatilah perasaan kaum keluarga yang kehilangan anggota keluarga dan  sumber rezeki mereka kerana semua mereka adalah penyumbang utama rezeki keluarga maseng maseng- Al Fatehah untuk mereka.

4 comments:

Kama At-Tarawis said...

apaka jadahnya kaitkan kes sosila dengan altantuya? takder perasaan hormat langsung ker kepada allahyarhaman dan 3 lagi saudara kita yang islam yang dibunuh dengan kejam tu? sewenang-wenang dipolitikkan? biadap betul.

Anonymous said...

memang celaka muslimah hamPAS ni!!!

Tok Wan PKR said...

docmarjan adalah nenek yg dah putus haid dan gila. gila berpoltik tanpa pedulikan dosa dan pahala.kaitan yg diberikan menunjukkan betapa statement yg diberikan spt org tak beriman!
mengejar keuntungan politik dn cuba mengaitkan benda yg tk masuk akal termasuk memburukkan nama negara seolah2 tk selamat didiami...pegi dok luar malaysia la nenek!

Anonymous said...

docMakJan mmg tiada hati perut..dia membela mati2an Eliwong..ketika Siti hajar & amah lain dibunuh kejam..

Kononnya memperjuang Islam..krn Siti hajar (yg muslim) tiada kepentingan politaiknya..dia biarkan mati ..

mcm allayarhamah Sosilawati..& majlis peguam..mana lebih penting..Politaiknya..

namapun DocMatrjan..focus to be MakJan agaknya..

spin Nik Ajis & Nuar, Jayakumar, dll masih belum kedengaran..jgn pula Hishamudin lepaskan penjenayah ini.