Saturday, June 22, 2013

# Black 505- Tangkap dan Lepas

Saya ingatkan hanya di Putrajaya sahaja yang amalkan Tangkap dan Lepas. Tangkap  dan lepas di sini merujuk kepada kejohanan memancing ikan yang dianjurkan secara tahunan oleh Perbadanan Putrajaya
 
Melalui polisi Tangkap dan Lepas itu , ikan ikan  kecil  yang ditangkap akan  dilepaskan semula ke Tasek Putrajaya supaya populasi ikan dalam tasek tak pupus.
 
Rupa rupanya  Con sultan aka penasehat Menteri dah berkenan dengan system ini. Dengan mempengaruhi Perdana Menteri berjayalah Omar Ong memusnahkan keamanan Malaysia melalui Tangkap Dan Lepas Penjenayah yang mahu menumpaskan Pemerintah Islam di Malaysia.
 
Perlu diingatkan bahawa Pemerintah Islam ialah Yang DiPertuan Agong dan baginda adalah Pemerintah Tertinggi di Malaysia.
 
Perdana Menteri hanyalah menerima AMANAH dari YDP Agong.
 
Apakah hak Omar Ong dan Nurul Izzah  memunahsehat sehingga keselamatan Penjawat Awam yang juga menjalankan tugas atas AMANAH dan TANGGUNGJAWAB kepada Yang Di Pertuan Agong diancam? Rujuk di SINISINI dan SINI
 
On 15 September 2011, Prime Minister Dato Najib announced this legislation will be repealed and replaced by two new laws.

The ISA was replaced and repealed by the Security Offences (Special Measures) Act 2012 which has been passed by Parliament and given the royal assent on 18 June 2012. The Act came into force on 31 July 2012.

He also lifted the three proclaimed Emergency Ordinance that are still officially in effect then.  It happened again and again. PM bent backward to the oppositions demands. Read HERE

Berapa banyak penjenayah yang ditangkap dan dilepaskan semula? Sebelum kita berikan hasil survey elok kita tangkap ikan paling besar iaitu Omar Ong . Rakyat Malaysia mahukan ISA dan Emergency Ordinance (EO) di hidupkan semula. Kami mahu hidup dalam AMAN bukannya mempunyai  ilusi songsang dan tak berpijak di bumi realiti   seperti Omar Ong . Kepada Datuk Najib jika tak mendengar keluhan rakyat yang menaikkan UMNO lebih baik berundur secara terhormat! Kami lebih sayangkan Islam, Bangsa Melayu, Malaysia dan UMNO dari seorang pemimpin yang kakinya tidak menjejak di bumi nyata.

Alumni Tangkap dan Lepas semula

Cakap Mahathir berdolak-dalik - Tamrin


 


 

No comments: